Economia 20/01/2022

Com promou el turisme de congressos el Consell de Mallorca?

L'illa és un dels territoris més sol·licitats d'Europa quant a l'oferta MICE, segons ha defensat la institució insular a Fitur

2 min
La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, a Fitur.

PalmaMallorca se n'ha anat a Madrid amb l'etiqueta de 'destinació sostenible' ben gran, pèro també amb productes estratègics enfocats a activar els mesos o les èpoques de l'any menys turísticament moguts. Així, la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha destacat, durant una presentació a Fitur, l’oferta MICE de Mallorca, que és el mateix que dir turisme de congressos. Segons la institució insular, Mallorca "s’ha consolidat com a destinació europea per excel·lència en aquest producte turístic gràcies a la proposta cosmopolita i moderna, basada en la experiència, la professionalitat, la seguretat, la qualitat de les infraestructures i l’excel·lent oferta d’allotjament".

Apunten, a més, que el producte MICE de Mallorca "és un dels més sol·licitats d'Europa". És el resultat, segons expliquen, d'haver sabut combinar "a la perfecció les característiques territorials i climàtiques de l'illa, amb una infraestructura perfectament preparada per atendre les especificitats d'aquesta mena de clients".

Cladera ha explicat als assistents a la presentació que l’illa disposa de més de 300 instal·lacions preparades per a MICE. A més, hi ha altres infraestructures i entitats amb reconeixement internacional per la seva trajectòria i innovació en el sector turístic, com el Parc Empresarial de Biotecnologia i Biomedicina (ParcBit); la Universitat de les Illes Balears que ofereix activitats I+D, i tres escoles de recerca combinades de reconegut prestigi a Europa: Imedea, Ifisic i Inagea. A més, també ha mencionat que l'illa té el Parc de Tecnologies Ambientals (Tirme), un "referent mundial en la gestió de residus, que promou projectes d'economia circular i cura del medi ambient, ajudant a reduir la petjada de carboni".

La presidenta s'ha referit a la importància del mercat estatal, que ha descrit com una "prioritat": "En l'actualitat els visitants redueixen les distàncies dels desplaçaments i el temps de les estades, la qual cosa afavoreix el turisme de proximitat".

 Eines per a l'oferta MICE

El Departament de Turisme del Consell de Mallorca, per tal de facilitar l'organització d'estades turístiques relacionades amb congressos, ha elaborat un registre d'empreses especialitzades en MICE, que es pot consultar online.

Aquest recull inclou: 37 empreses de serveis integrals; 160 hotels amb infraestructures adaptades a les necessitats específiques d'aquesta mena de grups; 38 recintes especials, com palauets, jardins o cases senyorials que asseguren l'èxit de qualsevol esdeveniment; 24 empreses especialitzades en experiències MICE de tota mena (aventura, culturals, business…); 17 empreses de serveis complementaris (audiovisuals, espectacles, hostesses…); 13 centres de convencions, entre els quals destaca el Palau de Congressos, situat a Palma i amb facilitats d'allotjament i accés a l'aeroport, així com moderns centres de convencions i auditoris repartits per tota l'illa; 12 beach clubs, perfectament adaptats a les necessitats i molt versàtils per dur a terme trobades i incentius; 10 empreses de transfer especialitzades, i espais com cellers, recintes en espais naturals o centres comercials amb oferta complementària que també encaixen amb les demandes dels viatges MICE.

stats