Consum
Economia 11/07/2022

Eroski reforça l'aposta pel producte local

La companyia té previst vendre més de deu milions d’euros en fruites i verdures de Mallorca

ARA Balears
1 min
Les associacions agroalimentàries reclamen una aposta ferma pel consum del producte local.

PalmaEroski ha presentat aquest dilluns la campanya anual de promoció de les fruites i verdures locals de temporada, amb una demostració de receptes amb matèries primeres locals provinents de l'associació de productors agroalimentaris de Mallorca Son Pagesos.

La companyia ha explicat que enguany té previst vendre més de 3.000 tones de patata mallorquina; 1,5 milions d'euros de fongs, el 99,5% dels quals són cultivats a Mallorca; 490.000 quilos de tomàtiga sembrada a l'illa; més de 680.000 euros en herbes aromàtiques acabades de tallar; més d'1,8 milions d'euros en albergínies, carabassins, pebres, colfloris, cogombres, cols, cebes i carabasses locals; més de 850.000 quilos de taronges i llimones i més de 800.000 quilos de síndries i melons cultivats a Mallorca.

D'aquesta manera, Eroski continua reafirmant el seu compromís amb els productes locals de Mallorca i les Illes Balears, formalitzant acords amb productors i proveïdors locals i impulsant alhora el consum d'aquests productes de km 0 amb els quals tothom surt guanyant: l'economia local, el sector primari de les nostres illes, el medi ambient i els consumidors.

A través d'un comunicat, la companyia ha remarcat que continuaran fent feina perquè aquests productes arribin del camp a la taula en espais de temps molt reduïts, gràcies a una moderna organització logística, la implicació de tots els equips i l'exposició en els supermercats en les condicions més idònies, conservant tota la seva frescor i propietats.

stats