Hustle Got Real, l’accelerador del comerç electrònic

L’empresa mallorquina ofereix un software automatitzat que posa a la venda milers de productes sense haver de comprar-los prèviament ni posar-los en una botiga

SEGONS UN ESTUDI d’Online Business School amb dades de l’Eurostat, elpercentatge d’espanyols que compra a través d’internet ha augmentat un 12,5% respecte del 2010 i un 50% respecte del 2007. I el creixement no mostra cap senyal de desacceleració, sinó més aviat el contrari. Les vendes per internet creixen a un ritme d’un 20% anual. En el segon trimestre de 2018 l’increment de la facturació de l’eCommerce a Espanya va ser del 27,2% interanual. La facturació total l’any passat va superar els 40.000 milions d’euros. La xifra és important, però irrisòria si la comparam amb la dels Estats Units, on s’estima que el 2020 hi haurà un volum de negoci de 4,5 trilions de dòlars en vendes online. Un altre estudi recent de Mastercard revela que el 83% dels espanyols i el 75% dels europeus ha usat aplicacions mòbils per fer compres en el darrer any. En el cas espanyol, un 66% afirma que utilitza de dues a cinc aplicacions. Amazon, eBayi Shopify són algunes de les aplicacions més emprades.

AIXÍ DONCS, 35 anys després del naixement d’internet, el comerç electrònic ha revolucionat les fronteres físiques i econòmiques dels processos de compravenda ordinaris. A Mallorca hi ha una empresa que ha decidit fer les coses encara més fàcils a tothom que vulgui vendre per internet i ha creat un plataforma de venda online que es pot utilitzar des de qualsevol part del món, automatitzant i facilitant el procés de venda en lloc de tenir els productes en estoc, que fins ara ha estat el sistema més habitual emprat per tothom. Així doncs, Hustle Got Real és un software que permet vendre productes per internet, sigui a la web de la seva botiga o a market places com eBay i Amazon. Actua així com un intermediari per ajudar a vendre un producte sense necessitat de tenir-lo físicament en un magatzem o haver hagut de comprar-lo prèviament. La particularitat del model de Hustle Got Real radica que els mateixos clients són els venedors i no necessiten comprar abans els productes que volen posar a la venda; ho poden fer un cop ja els han venut als usuaris interessats després de traslladar la comanda al proveïdor, que serà l’encarregat d’enviar el producte al client final.

L’EMPRESA ESTÀ CONNECTADA a més de cent proveïdors diferents (botigues o fabricants) amb l’objectiu de posar tots els productes a disposició dels clients, responsables de vendre’ls a un preu que se suposa que serà major del que han comprat. Els productes no són físicament a les botigues, sinó al catàleg virtual dels venedors. Un procés automatitzat ‘posa o treu’ aquests productes del catàleg online en funció de les seves existències en cada moment i connecta les botigues amb els proveïdors, que només es posen en marxa quan s’aconsegueix vendre un producte, però no abans.

HUSTLE GOT REAL va néixer fa poc més d’un any al Regne Unit, perquè allà era on vivia el seu fundador i CEO, Miguel Pieras, que després va decidir tornar a Mallorca i crear una altra empresa, amb la mateixa idea però amb una altra estructura. Sobre la seva idea de negoci, explica que “tenia al cap ajudar la gent a vendre coses per internet, pel seu compte, i per això vaig pensar de donar-los una eina per aconseguir-ho, amb tota la llibertat que ells vulguin. Crec que sense emprar un software com el nostre seria molt difícil que una sola persona pogués gestionar una botiga de productes en línia amb milers d’articles”, apunta Pieras. La web de Hustle Got Real ara mateix només està en anglès, però properament també ho estarà en espanyol i altres idiomes.

L’EMPRESA TÉ UN creixement molt ràpid, amb un augment del nombre de clients que actualment és del 20% mensual. El seu model de negoci es nodreix de subscripcions mensuals a la seva plataforma, amb diferents quotes segons el volum de vendes. Encara no han passat cap ronda de finançament, però diversos inversors s’hi han mostrat interessats, especialment després d’haver participat en el concurs dels premis Emprenedor XXI de CaixaBank que va tenir lloc fa unes setmanes i que els ha servit, diu el CEO, perquè els conegui molta més gent. Pieras puntualitza que “tot just estam començant a desenvolupar l’empresa; en realitat, estam provant el sistema que pensam que tindrà molt potencial de futur”.

HUSTLE GOT REALés una barreja de software as a service (SaaS) automatitzat que també ofereix assessorament sobre com vendre i posicionar millor els productes per tancar una transacció. Pel que fa a les particularitats del sistema, el seu responsable en destaca diversos elements: “És molt fàcil d’emprar; disposam d’una gran varietat de proveïdors i productes; és flexible i ens podem adaptar a fer feina amb qualsevol tipus de proveïdor; el sistema que nosaltres empram per monitoritzar tots els preus i l’obtenció d’informació es pot modelar a qualsevol cosa o sector possible”.

JUSTAMENT, I QUANT als productes a vendre, el CEO de Hustle Got Real explica que la varietat n’és la característica principal. N’hi ha que es venen tot l’any i d’altres, en canvi, depenen més de la temporalitat. L’empresa ha fet un mòdul, dins el sistema, de manera que els interessats puguin veure, per categories, els diferents nivells de vendes de determinats articles. Per exemple, si volen vendre bicicletes, llavors hauran de tenir en compte que normalment la major demanda es produeix a l’inici de la primavera, però a l’hivern les vendes cauen molt. Hi ha productes més estables que no fluctuen tant al llarg de l’any i es venen sempre, com els productes per a la casa i per al jardí. “En general, el que té més sortida són els productes petits -diu Pieras-, però hi ha gent que vol vendre de tot”.

RESPECTE DEL TIPUS de clients, el responsable de Hustle Got Real reconeix que “al principi em pensava que serien empreses que ja venien per internet i que volien tenir més productes o canviar de sistema d’enviaments o inventari de productes. Després em vaig adonar que la majoria de clients són persones que comencen i volen trobar una manera de guanyar un extra per després anar escalant en funció del temps que dediquin a aquesta mena de negoci”. En definitiva, es tracta majoritàriament de persones que no tenen gaire experiència prèvia en el sector del comerç electrònic i volen adquirir uns rèdits per internet; així veuen una oportunitat de crear el seu propi negoci sense necessitat de fer una inversió inicial, ja que es poden posar a la venda milers de productes sense haver hagut de comprar-los prèviament ni posar-los físicament en una botiga. Un exemple de client prototip és aquell que agafa un producte d’Amazon i després el posa a la seva botiga online, però un poc més car. “Cada vegada hi ha més venedors particulars d’aquest tipus, és un mercat que està creixent moltíssim”, assegura Pieras.

HUSTLE GOT REAL també disposa d’empreses que ja ven els seus productes, però volen tenir un catàleg més gran i oferir una varietat més àmplia de possibilitats, sense necessitat d’haver de comprar tot l’inventari. Així mateix, hi ha un percentatge de proveïdors que es volen integrar al sistema de Hustle Got Real perquè els seus clients els ajudin a vendre els productes. La procedència de la major part de clients és internacional. Ara mateix, en tenen uns 8.000 repartits per tot del món, sobretot del Regne Unit, els Estats Units, Alemanya i una llarga llista de 25 països. De clients espanyols, n’hi ha menys, “però és un dels llocs d’Europa on el mercat està creixent més ràpidament”, recalca Pieras.

A HUSTLE GOT Real són cinc empleats, inclòs el CEO, més dues persones que fan tasques de màrqueting i atenció al client, i dues més que treballen com a desenvolupadors. L’empresa té la seu física al Parc Bit de Mallorca, on s’ha instal·lat des del mes de gener. Una propera ampliació de personal els permetrà ocupar-se de la part financera i també cobrir alguns plans de futur, que impliquen aprofundir en l’anàlisi del producte des de diferents perspectives; l’obtenció d’informació per integrar-la en el sistema i el tractament Big Data quan l’empresa disposi del personal apropiat per poder fer-ho. A Hustle Got Real també han començat a fer assessorament als seus clients, perquè s’han adonat que aquesta és una demanda creixent dels usuaris. “Volem ajudar a fer un seguiment sobre la conveniència de determinades vendes segons el moment, a un preu o un altre. En agradaria que els clients puguin vendre a la seva botiga online, amb serveis addicionals, per prendre les millors decisions de negoci vinculades al comerç electrònic. Nosaltres només feim d’intermediaris, gestionam la botiga per darrere i ens ocupam que tot marxi bé”, conclou Pieras.

EDICIÓ PAPER 20/04/2019

Consultar aquesta edició en PDF