Crítica de cinema

'Madeleine Collins': un elegant i misteriós 'thriller' al voltant de la bigàmia

Quim Gutiérrez fa gala de la seva bona dicció en francès com un dels vèrtexs d'aquest triangle amorós

'Madeleine Collins'

(3,5 estrelles)

Direcció: Antoine Barraud. Guió: Antoine Barraud i Héléna Klotz. 102 minuts. França (2021). Amb Virginie Efira, Quim Gutiérrez, Bruno Salomone i Jacqueline Bisset. Estrena als cinemes el 14 de gener.

Cargando
No hay anuncios

Virginie Efira, una de les presències més magnètiques del cinema contemporani, interpreta en aquest thriller dramàtic una dona amb una doble vida. Com a Judith, conviu amb una família benestant a França i alhora en manté una de més modesta a Suïssa, al cantó de l'Abdel, un Quim Gutiérrez que demostra de nou que se'n surt d'allò més bé en territori francòfon. La protagonista treballa com a traductora i intèrpret, una bona metàfora del seu talent per moure's entre dos mons. De fet, un dels primers símptomes que l'engranatge que té muntat trontolla és que també comença a fallar en la seva feina. Antoine Barraud firma aquest llargmetratge, el més comercial de la seva carrera fins ara, que es desplega en la seva primera part com un thriller elegant i misteriós carregat de suspens al voltant de l'enigmàtica protagonista i dels seus esforços per mantenir aquest projecte de vida fora norma que l'obliga a mantenir una mascarada constant. La pel·lícula perd part de la força en la segona meitat, just quan es comencen a desvelar les raons del personatge i apareix el típic trauma del passat que pretén atorgar una explicació psicològica a la història. I així, un film que es planteja en la millor tradició d'un Hitchcock a l'europea va derivant en una versió de qualité d'aquells thrillers psicològics dels noranta amb els quals encara ensopeguem un diumenge a la tarda fent zàping a la tele.