El 17% de víctimes d'assetjament escolar són alumnes amb necessitats específiques

Segons la memòria de l'Institut per a la Convivència i l'Èxit Escolar, un de cada deu infants pateix discriminació cultural

Tot i que el 69% dels casos d'assetjament o ciberassetjament escolar no s'especifica, l'Institut per a la Convivència i Èxit Escolar (ICEE) ha recollit en la seva memòria anual de 2016 que el 17% de les víctimes són alumnes amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu ( NESE). El 9% pateix discriminació cultural, mentre que un 3% és assetjat per gènere. Un 2% és víctima de lgtbifòbia. Dels que no s'han especificat, es dedueix que corresponen a la pressió de grup.

De fet, els temes de bullying són el motiu principal de les demandes dels centres a l'ICEE; gairebé la meitat, un 49%. En total, han estat 130. Destaca també que un 3% se centra en maltractament infantil i un 10%, en violència, entre d'altres. La Conselleria d'Educació ha presentat les dades aquest dimecres al matí. Ha celebrat que el 97% dels centres educatius de les Balears va tenir plans de convivència el curs passat.

Pel que fa als protocols oberts, un mecanisme que arrencà el mateix curs passat, s'ha subratllat que se n'han obert 296 per presumpte assetjament escolar, dels quals 89 han estat relacionats amb ciberassetjament. La meitat s'han tractat, finalment, com a situacions de 'bullying'. Amb el pas dels anys, es constata un increment sostingut de les conductes contràries a les normes de convivència als centres.

EDICIÓ PAPER 15/06/2019

Consultar aquesta edició en PDF