El sector hoteler pacta amb el Regne Unit mesures antifrau dels turistes a Mallorca

Es calcula que durant els darrers anys s'han estafat 50 milions d'euros

La Federació Hotelera de Mallorca i el Consolat del Regne Unit han acordat un paquet de mesures contra les reclamacions fraudulentes dels turistes britànics a l'illa. Els empresaris estimen en 50 milions d'euros el cost que els han suposat aquestes demandes durant els darrers anys.

Les forces de seguretat mallorquines treballaran per captar empreses que es dediquen a donar instruccions a turistes sobre com documentar perjudicis ficticis i posar reclamacions falses (com, per exemple, denunciar una intoxicació alimentària presentant factures de compra de medicaments per a la descomposició intestinal que el touroperador després cobra a l'hotel).

Així ho han anunciat aquest dimecres el cònsol general britànic a Barcelona, Lloyd Millen, i la presidenta de la Federació Hotelera, Inma Benito, després d'una reunió aquest dimecres en què també han tractat temes com el Brexit i l'impacte que pot tenir per al sector turístic mallorquí i per als 300.000 britànics que viuen a l'estat espanyol.

Millen ha afirmat que el govern britànic està treballant, a més de en modificacions normatives que ja s'estan analitzant, en mesures "a curt termini" per informar els turistes de les conseqüències de posar una denúncia falsa. Benito, per la seva banda, ha afegit que es pararà especial atenció a la documentació d'algunes de les activitats dels turistes als hotels per tal de poder rebatre les seves reclamacions, ja que hi ha casos de persones que demanen una indemnització perquè es troben malament però participen en activitats com concursos de ball a l'hotel.

EDICIÓ PAPER 20/07/2019

Consultar aquesta edició en PDF