EDUCACIÓ

El Consell de Govern aprova el nou Decret de llengües

Els centres podran triar una matèria no lingüística per impartir-la en anglès, tot i que necessitaran l'autorització de la Conselleria per fer-ne una segona

El Consell de Govern ha aprovat el nou decret de llengües. Segons ha explicat el conseller d'Educació, Martí March, aquest nou decret "possibilita" que els centres puguin triar les matèries no lingüístiques que s'impartiran en una llengua estrangera. Els centres hauran de justificar, això sí, per què prenen la decisió i els mitjans de què disposen. 

Les escoles i instituts tindran llibertat per impartir una primera assignatura en una llengua estrangera. Si en volen impartir més, però, necessitaran l'autorització de la Conselleria. En aquest sentit, March ha explicat que aquesta serà una eina per garantir la igualtat d'oportunitats dels centres. Tot i que el Consell Consultiu va emetre un informe crític amb el decret, ja que advertia que no garantia aquesta igualtat, el conseller March s'ha mostrat contundent en aquest aspecte: " El que no és igualitari és la uniformitat". En aquesta direcció, el conseller d'Educació ha assegurat que "obligar" els centres a impartir una assignatura en anglès pot conduir a complicacions: "No tots els centres estan preparats", ha entonat.

"És un decret realista i pragmàtic", ha celebrat March. El text ha estat aprovat per unanimitat al Consell Escolar de les Illes Balears. Amb el decret, segons el conseller, es dóna més " confiança" als centres. 

Desdoblament d'aules a ESO

Segons March, des d'Educació es pretén donar un fort impuls a l'anglès. Però el Govern entén que impartir assignatures no lingüístiques en aquesta llengua no afavoreix l'aprenentatge, ja que "disminueix" el coneixement de la matèria que s'imparteix. Per aquest motiu la Conselleria desdoblarà les aules a ESO amb més de 15 alumnes per impartir anglès i s'augmentarà el nombre d'auxiliars de conversa. El Govern invertirà dos milions d'euros per incrementar fins a 340 els auxiliars –55 més que el curs 2015/16. 

D'aquesta manera, el Govern pretén potenciar l'anglès des de la base, ja que considera que "és una debilitat del sistema". " No volem passar l'arada davant del bou", ha recalcat March. El Govern vol que els alumnes tinguin les competències necessàries, així com els mateixos professors, abans d'obligar els centres a impartir classes en anglès.  "La desigualtat seria que no apostàssim per millorar en competència educativa en anglès". 

March ha apuntat que el decret enceta un procés a " llarg termini" i que un cop que els centres estiguin preparats, es podrà començar a pensar en l'obligatorietat i fer polítiques més "uniformes". Ara per ara, March ha apuntat que "anam cap a una societat plurilingüe" i que es pretén "preparar els nostres estudiants acadèmicament, personal i professional". 

EDICIÓ PAPER 09/01/2021

Consultar aquesta edició en PDF