Nou SUV
Suplements 10/01/2022

Renault Austral: així és el nou SUV de la marca del rombe

Renault anuncia l’Austral, un vehicle totcamí del segment C que ha de substituir el Kadjar i esdevenir competitiu

2 min
Renault Austral

Austral ha estat el nom comercial escollit per Renault per batejar el seu nou SUV, un totcamí o SUV compacte del segment C que aprofitarà la base mecànica i tecnològica del nou Nissan Qashqai per intentar col·locar la marca francesa en una posició més destacada en el segment dels crossovers més venuts a Europa. El mot austral, que prové del llatí i significa ‘provinent del sud’ ja és prou conegut: el país d’Austràlia o el primer homínid Australopithecus en són alguns exemples.

La missió de l’Austral serà la de rellevar el Kadjar, un model que no ha tingut gaire sort i ha esdevingut un fracàs comercial a Renault, sobretot si tenim en compte les xifres de vendes del més petit Captur, molt més rellevant que el Kadjar en el mercat europeu. Aparegut el 2015, el Kadjar se les prometia molt felices aprofitant també la base del Nissan Qashqai del moment, però no va arribar mai a ser un model referent al mercat. Això va obligar a Renault a haver de rebaixar força el seu preu de venda (era possible adquirir una bona unitat nova per uns 18.000 o 19.000 euros) reduïnt així el marge comercial de l’empresa.

Renault Austral
Renault Austral

Amb la lliçó ben apresa, Renault voldrà col·locar el nou Austral en un nou esglaó dins del mercat, amb un preu que el col·locarà com un dels models aspiracionals i més tecnològics del moment. El nou Austral farà 4.51 metres de llarg (tres centímetres més que el Kadjar) i només comptarà amb mecàniques amb algun sistema d’electrificació. Així doncs el nou Austral disposarà d’un motor gasolina 1.3 TCe amb sistema Mild Hybrid o semihíbrid de 12V, un segon propulsor gasolina 1.2 TCE de tres cilindres amb hibridació lleugera de 48V i un darrer model híbrid convencional o HEV amb tecnologia E-Tech i potències de fins a 200 CV. Més endavant també està previst que el nou Austral compti amb una versió PHEV o híbrida endollable de 280 CV, i encara no s’ha descartat del tot una possible versió totalment elèctrica, tot i que aquest extrem sembla poc probable a hores d’ara.

La marca del rombe ja ha presentat el model camuflat del nou Austral, que de moment està sumant quilòmetres i quilòmetres en fase de proves. El nou Austral, que es presentarà oficialment aquest mateix any, es fabricarà a la planta espanyola de Palència, a les mateixes instal·lacions on fins ara es fabricava el seu predecessor Kadjar. 

stats