Novetats Cotxes

El Lamborghini Urus SE és un SUV híbrid endollable amb motor V8 de gasolina i etiqueta 0

La nova versió d'aquest enorme SUV disposa ara d'una potència de 800 CV i d'un parell de 950 Nm

3 min
El Lamborghini Urus SE és un SUV híbrid endollable amb motor V8 i etiqueta 0

De mica en mica algunes marques de vehicles superesportius es van sumant a l'electrificació que està experimentant el món de l'automòbil. Ferrari, per exemple, ha desenvolupat models com l'SF90 Stradale i el 296 GTB, una berlinetta híbrida endollable de 830 CV. D'altra banda, Lamborghini va presentar fa uns mesos el nou Revuelto, un superesportiu híbrid endollable que recorre a l'electricitat per poder mantenir el motor V12. Doncs bé, recentment la marca italiana ha mostrat al món com és la nova versió "ecològica" del seu SUV Urus, un model que ha tingut una gran acceptació al mercat (entre els clients amb més poder adquisitiu, esclar) i que incorpora un motor elèctric per donar suport al V8 que tenia fins ara.

El nou Urus SE pot equipar llantes de fins a 23 polzades.

Sota el nom d'Urus SE la marca de Sant'Agata Bolognese ha renovat lleugerament el disseny del seu model, a més d'introduir algunes millores en el xassís i en l'equipament interior. Però sens dubte el més rellevant és la introducció d'un motor elèctric a l'eix posterior que, curiosament, permet al nou Urus SE disposar de l'etiqueta 0 de la DGT malgrat muntar sota el capó un enorme bloc V8 de 4.0 litres que desenvolupa una potència de 620 CV.

Un disseny lleugerament renovat i una millor resposta dinàmica

Lamborghini ha renovat principalment la part frontal del seu SUV, que ara té un disseny més elegant i sofisticat. La forma del capó i de les òptiques davanteres no presenta arestes tan agressives com les del model actual, i a més com a novetat aquests llums ara són Matrix LED. La vista lateral continua sent contundent, amb una línia de cintura molt elevada i llantes de 23 polzades de nou disseny. Per la seva banda, la vista posterior presenta un difusor ben prominent i uns pilots de nou disseny, amb una forma interior que actualitza la característica forma de lletra Y de la marca.

La pantalla central ara és de 12,3 polzades, la mateixa mida que la de la instrumentació digital.

Lamborghini també ha aprofitat el redisseny de l'Urus SE per millorar-ne l'eficiència aerodinàmica i la refrigeració del motor, a més d'introduir-hi un xassís amb millores de rendiment, una suspensió pneumàtica que millora el confort i un sistema de vectorització de parell longitudinal per millorar la resposta dinàmica, especialment als revolts. A més, ara als típics modes de conducció de l'Urus (Strada, Sport, Corsa, Neve, Sabbia i Terra) se'ls afegeixen els específics per a la conducció elèctrica EV Drive, Hybrid, Performance i Recharge. També convé destacar que a l'interior Lamborghini aposta ara per una pantalla central de mida superior que, amb 12,3 polzades, té la mateixa grandària que la instrumentació digital.

800 CV i 950 Nm per al Lamborghini Urus més potent de la història

Lamborghini ha reproduït l'esquema tècnic del Porsche Cayenne, apostant per la unió del motor V8 biturbo de quatre litres i 620 CV amb un altre d'elèctric que genera 141 kW i està connectat a l'eix posterior a través de la caixa de canvis automàtica de vuit velocitats. Això no només permet a l'Urus SE disposar de tracció total, sinó que també el converteix en el més potent de la gamma, amb una potència de 800 CV i un parell de 950 Nm, capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en tan sols 3,4 segons, de 0 a 200 km/h en 11,4 i amb una punta de 312 km/h.

L'autonomia elèctrica és de fins a 60 quilòmetres.

No només deixa enrere la potència del que fins ara era l'Urus més potent (el Performante de 666 CV), sinó que també el converteix en el més respectuós amb el medi ambient, si és que es pot fer servir aquesta expressió en un enorme SUV amb motor V8 de gasolina. El fabricant italià ha optat per instal·lar una bateria de 25,7 kWh de capacitat sota el maleter que li permet homologar una autonomia en mode 100% elèctric de fins a 60 quilòmetres, la qual cosa permet que pugui obtenir l'etiqueta 0 de la DGT. Sens dubte, un model que segur que es vendrà de meravella entre els clients més adinerats, que no tindran cap problema a l'hora de pagar els més de 300.000 euros que els demanarà Lamborghini.

stats