Suplements 22/05/2022

BMW M4 CSL, fórmula millorada per a un futur clàssic

La marca bavaresa presenta la versió alleugerida i més radical del ja icònic M4, una joguina exclusiva i molt poderosa

3 min
BMW M4 CSL

BMW ho ha tornat a fer un cop més, però amb una fórmula millorada. El BMW M4 CSL és un model molt especial, tal com resen les sigles CSL –acrònim dels mots competition, sport i lightweight– reservades a models molt especials de la marca, com és el cas d’aquest fantàstic M4 CSL. El primer CSL de la història va ser el mític BMW 3.0 CSL de 1973, que va guanyar el Campionat Europeu de Turismes d’aquell any, però l’any 2003 BMW va presentar el magnífic M3 e46 CSL, considerat per a molts especialistes el millor BMW de la història.

Estètica i rendiment a parts iguals

Només de veure’l per primer cop és ben fàcil adonar-se que aquest no és un cotxe gaire convencional, ja que la seva pintura i detalls de color vermell i groc en delaten la condició d’autèntic monstre de l’asfalt. El nou BMW M4 CSL fa servir un bonic color gris metàl·lic, el frozen brooklyn grey, per bé que opcionalment també es pot demanar en colors negre o blanc, els black sapphire i alpine white, respectivament. Els detalls en vista de carboni o les insercions vermelles aporten presència i personalitat al conjunt, però són els fars làser amb contorn de color groc els que el fan destacar encara més. 

BMW M4 CSL.
BMW M4 CSL.
BMW M4 CSL.

Per fer-nos una idea del potencial d’aquest model, només cal explicar que ha signat un temps de 7 minuts i 15 segons al vell traçat de Nürburgring Nordschleife i que d'aquesta manera s'ha convertit en el model de producció de BMW més ràpid a la catedral europea del motor. Per fer un vehicle ràpid i passional, el departament M de BMW, que enguany celebra el seu primer mig segle d’història, ha rebaixat en 100 quilos el pes del vehicle respecte a un M4 convencional, aturant la bàscula en 1.625 quilos i augmentant la potència del cotxe fins als 550 CV gràcies a la millora del motor gasolina turbo de sis cilindres que alimenta aquest esportiu.

La primera part de la millora d’aquest BMW M4 CSL s’explica per un ús massiu de materials més lleugers, com ara la fibra de carboni o el titani, en elements com els seients esportius tipus bucket o les cues d’escapament, entre altres. A més, aquesta versió elimina els seients posteriors del cotxe, cosa que permet un altre estalvi de pes important que millora les prestacions d’aquest monstre de l’asfalt.

Detall dels seients i de l'interior.
Detall dels seients i de l'interior.
Detall dels seients i de l'interior.

L’altra gran millora del model és l’augment de 40 CV en la seva potència final, gràcies a un augment de la pressió del turbo del motor, que ara bufa fins a 2,1 bar, però també a una nova palanca forjada més resistent, a una culata impresa gràcies a tècniques 3D o a un nou sistema de refrigeració que manté el propulsor en una forquilla de temperatura òptima de funcionament. Gràcies a aquestes millores, el nou M4 CSL envia els seus 550 CV i 650 Nm de parell a les rodes posteriors amb facilitat, sempre gestionant-ho tot des d'un canvi Steptronic de vuit relacions millorat específicament per a aquesta versió.

Detall del motor de sis cilindres en línia.

La posada a punt d’aquest model també inclou noves barres de torsió que mantenen el conjunt més rígid, a més d'importants millores en la suspensió del cotxe i una carrosseria vuit mil·límetres més baixa que el model de sèrie, frens carbonoceràmics més resistents a la calor i les exigències de rendiment i un nou control de tracció M amb fins a deu graus o nivells d’interacció que permet derrapar amb seguretat i jugar amb la part posterior del cotxe sense interferències del sistema electrònic en funció de la destresa i les preferències de cada conductor.

Finalment, el nou M4 CSL serà presentat al Concurs d’Elegància Villa d’Este que se celebra aquest cap de setmana al llac de Como, al nord de Milà, i BMW ja ha anunciat que només fabricarà 1.000 unitats limitades del model a un preu encara per confirmar.

stats