Societat 08/02/2022

Es trenquen les negociacions entre el SFM i el Govern

El Comitè qualifica la proposta de l'Executiu de "ridícula"

2 min
Un tren del SFM.

PalmaDesprés de tres mesos sense reunir-se, aquest dimarts el Govern i els membres del Servei Ferroviari de Mallorca (SFM) s'han ajuntat per poder de desencallar la situació que s'està vivint. Tot i que la intenció era intentar arribar a un acord, dues hores després d'haver començat les negociacions s'han trencat. Segons ha confirmat Miquel Àngel Vadell, membre del comitè per part de CCOO, feia un mes que s'estava treballant en un full de ruta que tenia sis o set punts importants per millorar el servei i les condicions laborals, però "el Govern ha vingut amb una proposta inamovible".

"Després de 80 dies sense cap reunió, avui s'han assegut amb un document ridícul que no només no aprofundeix en el que teníem el mes de novembre, sinó que parteix de zero", asseguren des del Comitè. Segons expliquen en un comunicat, al Govern pretenen que "firmem la possibilitat d'una renúncia a la gestió del tramvia a canvi de gestionar el tren d'Artà", una proposta que han qualificat de "ridícula".

A més, expliquen que en el document de l'Executiu retiren la contractació de nou personal o el fet d'internalitzar contractes com a solució a "la falta endèmica de personal". En aquest sentit, han remarcat que tenen la trista convicció que es tracta d'una estratègia per "poder marejar i dir que s'estan reunint". Sabem que part de la societat, usuaris i partits polítics progressistes entenen i donen suport a les nostres reivindicacions, però la veritat és que veim incapaços els representants que tenim davant de solucionar aquests problemes.

163 treballadors

Cal recordar que actualment són 163 els treballadors públics de SFM, un nombre insuficient, segons el reclam dels sindicats i l’Associació d’Usuaris del Tren. La manca de personal influeix directament en la qualitat del servei, és a dir, freqüències escasses, suspensió de serveis i manca d’informació als usuaris, diuen. Tot això, però, s’intenta resoldre amb la pràctica d’hores extres, que els treballadors denuncien que superen la legalitat de molt. Ara bé, aquests punts no són els únics motius de la vaga, sinó que els sindicats reclamen que, com a solució, s’uneixi el seu servei al del futur tramvia de Palma, que es preveu que es començarà a construir el 2023, per així compartir plantilla i recursos. 

stats