TEATRE

Un ‘thriller’ teatral posa les misèries familiars ‘Sota zero’

L. Serra
21/01/2015

BarcelonaUn sopar sense taula, però amb una gran nevera vermella que amaga secrets sagnants. I una família que es reuneix al seu voltant. Sota zero és un gran àpat familiar, d’aquells on esclaten tots els secrets i conflictes latents. Un thriller amb dosis de comèdia i un cadàver amagat al congelador. Carla Torres és l’autora del text que dirigeix a la Sala Atrium el també dramaturg Carles Mallol (des d’avui fins al 22 de febrer). Junts han teixit una obra de gènere -o de gèneres, perquè és “un còctel molt bèstia que t’atrapa, amb suspens, acció, comèdia negra, tocs paranormals...”, diu el director- que reflexiona sobre com una família pot transgredir el codi ètic en pro de mantenir l’ordre establert. L’autora descriu els seus protagonistes com a “monstres” malgrat que tenen una aparença convencional. “Va sortint el seu costat fosc, veus com es perverteixen”, diu Mallol.

L’excusa per a la trobada familiar és la inauguració del pis d’una parella jove. El problema apareix aviat: per un accident, el germà de la noia acaba mort, i a ella no se li acut res millor que amagar el cos per no espatllar la vetllada. Els esdeveniments, esclar, es complicaran: apareixeran una nòvia abandonada, una germana vident i un examant fanfarró. Els intèrprets són Anna Bellmunt, Carla Torres, Carles Goñi, Joel Minguet i Patrícia Mendoza.

Cargando
No hay anuncios

Sota zero és la primera comèdia de Torres, escrita el 2007 en un seminari de dramatúrgia que impartia Javier Daulte, expert en el suspens, els girs dramàtics i l’escriptura work in progress amb els actors, cosa que comparteix Mallol. L’obra es va quedar al calaix fins al 2013, que va reprendre aquell esborrany i va anar una mica més enllà per preguntar-se “fins a quin punt estem disposats a protegir la família” i “on són els límits”. Si bé la comèdia és predominant, l’obra també convida a la reflexió, explica Torres. És el que ha batejat com a “efecte cubata”: el públic s’ho passa bé però després té ressaca. “Comença sent molt amable, però va sortint la merda i la van tapant, i t’adones que aquesta família s’assembla molt a la que tenim tots”, diu el director.