Societat16/12/2021

Lleopard, marbre i brillants: Tito's i BCM reobren per ser l'au fènix del Grup Cursach

L'empresa ha fusionat les dues marques en un nou complex ubicat a Calvià

De ser la joia de la corona de l'imperi de Cursach a Palma a haver de fer les maletes i mudar-se a Magaluf per compartir casa amb BCM, concretament al pis d'abaix. Tito's ja mai tornarà a ser el que era, ni tan sols el nom, que ja té gairebé un segle d'història. Ara, el Grup Cursach ha decidit afegir llinatges a la marca que va adquirir els anys 90 i l'ha rebatiada com a Tito's Calvià Beach. Després de dos anys venent propietats, aquest nou complex que formen les dues capçaleres pretén ser l'au fènix del grup, en el qual han fet una inversió milionària. Els tapissos nous de print de lleopard, les parets amb efecte marbre i les columnes cobertes de pedreria brillant demostren que s'ho han jugat tot a una carta.

"Mallorca s'hauria d'enorgullir de tenir unes instal·lacions com aquestes". Així ha conclòs el discurs el director de Tito's i BCM, Jaime Lladó, a la inauguració del complex aquest dijous. Tot i que ha reconegut que l'empresa ha passat per dos anys difícils, Lladó ha celebrat que aquesta fita "és un punt d'inflexió" per al grup i que el projecte "serà una icona de l'oci nocturn, motor de l'economia balear". El director de les dues sales ha recordat que va començar a treballar a BCM fa ara 27 anys i només ha pronunciat en una ocasió el nom del seu fundador, Bartolomé Cursach, per dir que treballar en la seva empresa era "un somni" per a ell. La major part de la trajectòria de Lladó s'ha concentrat a Tito's, per la qual cosa vendre la sala ha estat com perdre "la casa". "Se me'n va anar una part del cor", ha lamentat.

Cargando
No hay anuncios

Ara, ubicada a la sala petita de BCM, Tito's preveu ampliar la seva oferta i arribar a acollir bandes musicals, espectacles i monòlegs, una fórmula que recorda el concepte de Son Amar. "Al mateix temps que aquí pot haver-hi un concert de Juan Magan, a dalt pot haver-hi una sessió de Bon Sinclair", ha posat com a exemple el directiu del grup. Però el famós lema de la discoteca –'Cuida tu imagen'– continua vigent en la línia actual. "Elegant, luxós i espectacular" és com preveu que sigui aquest espai, que està adreçat a un públic de més de 30 anys.

Cargando
No hay anuncios

Amb la reforma, la pista de ball ha quedat envoltada per una mena d'amfiteatre moblat amb sofàs i butaques –algunes d'estampades amb fulles tropicals i d'altres d'entapissades de vellut rosa–, que permeten tenir "espais còmodes", apunta Lladó. Estan combinades amb tauletes amb efecte marbre i contrasten amb el terra, que és de terratzo de diferents colors. De fons, llums d'aranya i miralls que reflecteixen els colors dels focus. Però la cirereta i símbol de l'ostentació la posa el sostre, que està engalanat d'una mena de tubs de neó que pugen i baixen.

Cargando
No hay anuncios

BCM continua tenint l'espai privilegiat, a la planta de dalt, adreçada a un públic "més jove", segons el seu director. La distribució d'aquest espai permetrà jugar més amb l'oferta: "Té molta zona VIP i seients. Però no tot és luxe. Hi haurà gent que podrà tenir el seu reservat amb una botella per a ells, però altres que no i podran pagar 40 o 50 euros per l'entrada", ha puntualitzat el membre del grup. Sigui com sigui, "el resident tindrà un tracte preferent i un preu inferior al del turista", ha assegurat Lladó.

Cargando
No hay anuncios

En el cas del Planet Dance, la imatge que hi predomina és la dels seients de print de lleopard intercalats amb els de color rosa fúcsia i coixins de zebra. Les tauletes amb fecte marbre tampoc hi falten. Això a la part inferior de la discoteca. A les zones VIP de dalt han optat per un altre ambient. Les parets tenen paper pintat de flamencs roses gegants, els pufs estan estampats de fulles tropicals i els sofàs són blancs i també de vellut.

Bona entesa amb l'Ajuntament

Tot plegat pretén ser una lluita contra el turisme d'excessos, segons Lladó. "Ens hem alineat amb l'Ajuntament", amb el qual comparteixen "el mateix full de ruta". El Consistori ha estat darrere el projecte per donar-hi suport i així ho han demostrat amb la posada en escena de la presentació, que ha tingut la mateixa representació empresarial que institucional. A banda de Jaime Lladó i el director del Grup Cursach, Miguel Pérez, han pujat a l'escenari el batle de Calvià, Alfonso Rodríguez, i el director de la Fundació Mallorca Turisme, Miquel Pastor.

Cargando
No hay anuncios

La bona entesa entre el Grup Cursach i l'Ajuntament ha quedat palesa en les declaracions de Lladó. "Jo no som polític, ni som de dretes ni d'esquerres. Jo crec en les persones i tenc clar que si residís en aquest municipi, el meu vot aniria per a Alfonso Rodríguez, perquè és una persona que ho està fent molt bé", ha manifestat. Per part seva, Rodríguez ha afirmat que "projectes com aquest" són exemple de la "transformació" que està vivint la zona. "BCM i Tito's són el buc central de Magaluf", ha subratllat. En la mateixa línia, Miquel Pastor ha defensat que les discoteques del Grup Cursach van "en la línia del que promovem" i, en definitiva, "una aposta pel turisme de qualitat".