Salut
Societat04/08/2022

El filtre telefònic a la Primària resol el 30% de les consultes sense necessitat d'una cita

InfoSalut Connecta està implantat a 31 municipis de Mallorca

ARA Balears

PalmaLa nova central d'atenció Infosalut Connecta, el filtre telefònic que l'IB-Salut va posar en marxa per descongestionar les consultes de l'Atenció Primària, ha atès 80.375 telefonades durant el primer mes de funcionament, segons les dades de la Conselleria. El 30% del total es va resoldre directament sense haver de donar cita, "amb la qual cosa es van complir dos dels objectius: desburocratitzar la gestió i millorar l'accés a l'Atenció Primària", apunta Salut.

La major part de les telefonades (55.480) van ser per consultes i per demanar cita, mentre que 24.018 van estar relacionades amb el covid-19 i la vacunació. Cal recordar que és un servei per als usuaris de l'IB-Salut, però també per a turistes i persones desplaçades.

Cargando
No hay anuncios

Des de l'1 de juliol, data en què es va posar en servei el nou sistema després d'un període de proves de tres mesos, s'han integrat a Infosalut Connecta 31 dels 46 centres de salut de Mallorca. La previsió és que a mitjan setembre ja hi estiguin integrats tots els centres de salut de l'illa. En la segona fase, a partir de l'octubre, serà el torn dels centres de Menorca, Eivissa i Formentera.

Cargando
No hay anuncios

Fins que no es va posar en marxa, el 80% de les cites de l'Atenció Primària es gestionaven als centres de salut, telefònicament o presencialment. L'objectiu és "invertir aquesta situació", de manera que els ambulatoris puguin treballar amb més eficiència i els usuaris tinguin menys temps d'espera. Els dispositius de la Primària a les Illes atenen 10 milions de consultes l'any: 4,5 milions de medicina de família, 4,4 d'infermeria i 750.000 de pediatria.