FAPA
Societat 19/02/2024

FAPA Mallorca denuncia la "vulneració" del principi d'equitat a l'esborrany del nou decret d'escolarització

L'entitat critica que la norma s'hagi tramitat "injustificadament" per via d'urgència

ARA Balears
2 min
Una aula de Primària.

PalmaFAPA Mallorca ha denunciat la "vulneració de les lleis d'educació" amb la incorporació del punt per ser fill d'un antic alumne d'un centre a l'esborrany del nou decret d'escolarització que ha redactat la Conselleria d'Educació i que, a més, "vulnera el principi d'equitat" en la adscripció al primer i segon nivell d'Educació Infantil. En una nota de premsa, FAPA ha exposat que, durant les darreres setmanes, la comunitat educativa representada en el Consell Escolar de les Balears ha estat revisant l'esborrany del nou decret d'escolarització d'Educació per substituir el Decret 64/2019, actualment en vigor.

Després de les sessions de debat, s'ha emès un informe que recull l'opinió de la majoria de la comunitat educativa, del qual la organització ha destacat punts que ha considerat "molt importants". En concret, la dificultat de debatre la norma per la tramitació "injustificada" per via d'urgència; la "vulneració" de les lleis d'educació amb la incorporació del punt per ser fill o filla d'un antic alumne del centre; "l'arbitrarietat" del punt per proximitat a un centre adscrit al centre on es matricula i la "vulneració del principi d'equitat" en la adscripció entre nivells d'Educació Infantil.

Per a FAPA, la tramitació de l'esborrany en qüestió per via d'urgència "ha impedit dedicar el temps necessari a debatre en profunditat una norma tan important" i amb unes motivacions que creuen "injustificades", a banda que no s'ha tramitat a les meses de diàleg i negociació. Pel que fa als barems, l'organització ha lamentat que aquest esborrany recupera com a criteri puntuable el fet que el pare o mare hagi estat antic alumne del centre, cosa que es va eliminar en decrets anteriors per ser un motiu de "discriminació".

Des de FAPA Mallorca han recordat, en aquest sentit, com han argumentat en multitud d'ocasions, que ser fill d'antic alumne del centre "és una circumstància personal, social i arbitrària que no justifica la discriminació positiva que implica atorgar una major prioritat en el procés d'escolarització". "Al mateix temps" que, ha continuat, "implica una discriminació negativa a la resta de l'alumnat per una circumstància personal sense cap motiu justificat, i vulnera l'article 84.3 de la LOE i l'article 108.2 de la LEIB, cosa que genera desigualtat en l'accés a l'educació i contribueix a la segregació escolar".

stats