Hotel Break

L'empresa Hotel Break desapareix i deixa més de 170 clients sense resposta

La companyia ha anunciat el cessament de la seva activitat i ha cancel·lat les experiències contractades sense previ avís

17/03/2025

PalmaL'empresa mallorquina Hotel Break ha deixat més de 170 persones afectades després d'anunciar el cessament de la seva activitat i cancel·lar les experiències contractades sense previ avís. L'empresa ja no es troba a Internet ni es pot contactar amb els seus fundadors, deixant nombrosos clients sense resposta i amb pèrdues econòmiques significatives.

Clients sense resposta

A Sílvia (nom fictici), una de les afectades, un grup d'amics li va regalar un bo d’una experiència culinària pel seu aniversari. No el va utilitzar durant sis mesos, però tenia fins a un any per bescanviar-lo. Fa uns mesos va intentar reservar, però la pàgina web li donava “error”. Fa poc, va entrar a la pàgina web i sortia que l’empresa havia desaparegut. 

Cargando
No hay anuncios

Davant aquesta situació, Consubal ha interposat una reclamació formal davant la Direcció General de Prestacions, Farmàcia i Consum del Govern, per denunciar l'incompliment de contracte per part de la plataforma Hotel Break. Segons declaracions del president de Consubal, Alfonso Rodríguez, a IB3, la majoria d'afectats són de Mallorca, Canàries i Barcelona.

El principal conflicte sorgeix del fet que Hotel Break va cobrar els diners als usuaris, però no els va transferir als establiments on es prestarien els serveis. A més, alguns clients han denunciat que no poden accedir als diners emmagatzemats a la seva cartera electrònicad'Hotel Break, la qual cosa suposa una altra via de reclamació.

Cargando
No hay anuncios

Recomanacions per als afectats

Cada dia, Consubal rep noves telefonades de clients afectats, als quals anima a continuar reclamant. Fins al moment, la plataforma no ha donat cap resposta oficial, i molts usuaris es troben en una situació d'incertesa total sobre el destí dels seus diners i la possibilitat de recuperar-los.

Cargando
No hay anuncios

La Direcció General de Prestacions, Farmàcia i Consum ha emès una sèrie de recomanacions per als afectats com conservar tota la documentació relacionada amb la compra: factures, justificants de pagament i correus electrònics. A més, també animen els afectats a reclamar a l'empresa per deixar constància oficial del cas, a contactar amb el banc si el pagament es va fer amb targeta de crèdit per intentar anul·lar el càrrec i informar-se a la Direcció General de Consum sobre els seus drets i els passos a seguir per a una reclamació formal.

Possibles vies legals

Si Hotel Break entra en concurs de creditors, es publicarà un anunci al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), i els afectats tindran un mes per presentar les seves reclamacions davant l'administrador concursal. Si l'empresa no ofereix cap solució, els clients poden acudir als tribunals.

Cargando
No hay anuncios

Per a reclamacions inferiors a 2.000 euros, no cal la presència d'advocat ni procurador. A més, els consumidors afectats poden sol·licitar assistència jurídica gratuïta a través del Col·legi Oficial d'Advocats de la seva comunitat autònoma si compleixen els requisits establerts.