MENORCA

El debat de la carretera general es desdobla

Una campanya carrega contra el projecte de reforma amb arguments que el GOB titlla de “falsos”

Jaume Vinyas
05/08/2017

PalmaLa carretera general de Menorca es consolida com un dels debats calents de la legislatura a l’illa. Ja fa mesos que Consell insular i oposició es tiren els trastos pel cap amb el projecte de reforma, iniciat pel PP la legislatura passada i modificat per l’Executiu progressista actual. Ara, una campanya a les xarxes reclama el desdoblament de la carretera.

La iniciativa es va llançar just després del primer accident de trànsit mortal de l’any a l’illa, dissabte passat. Els seus impulsors, que s’autoanomenen Menorca Desdoblament, carreguen contra els polítics locals, que acusa de “no estar prou capacitats per dur a terme un projecte tan important per a nosaltres”. En aquest sentit, demanen al Ministeri de Foment que assumeixi la responsabilitat de la reforma, perquè “els polítics que han governat fins ara l’illa no s’han pres l’assumpte com haurien d’haver-ho fet, ja que hi ha convenis sense complir, projectes sense finalitzar, canvien els projectes dels seus antecessors i, d’aquesta manera, fan pagar als ciutadans una milionada per una carretera igual de perillosa...”. Una de les firmants del manifest és la presidenta del PP de Menorca, Misericòrdia Sugrañes. Al tancament d’aquesta edició, unes 2.500 persones s’havien adherit al manifest.

Cargando
No hay anuncios

El text indica que “la carretera ha arribat al seu màxim” i assegura que “el projecte actual d’ampliació no solucionarà el problema de saturació” que, segons afirmen, pateix la infraestructura. El GOB Menorca no s’ha torbat a emetre un comunicat en què refuta tots aquests arguments, especialment el que assenyala que la carretera general “és plena de punts negres”.

No hi ha punts negres a Menorca

Els ecologistes varen emetre ahir un comunicat en què rebaten els arguments dels impulsors del manifest. “Com a societat, estam obligats a analitzar les maneres de fer més segures les carreteres”, admetien, i afegien que les dades oficials no corroboren la necessitat de desdoblar la carretera general a partir de l’argument de la seguretat. En aquest sentit, constaten que una anàlisi dels quatre darrers informes que s’han realitzat sobre punts negres a les carreteres de la Direcció General de Trànsit (DGT) revela que en cap cas no s’assenyala cap punt de la carretera. Menorca, de fet, no hi és ni mencionada. A Mallorca, en canvi, se n’esmentaven 48, mentre que n’hi havia 12 a Eivissa.

Cargando
No hay anuncios

Així doncs, el GOB lamenta que el manifest asseguri que “la carretera general és plena de punts negres” com a argument principal per promoure’n el desdoblament. “Les dades demostren que aquesta afirmació és completament falsa. Per tant, qui la promou no sembla que cerqui seguretat. Deu cercar altres coses manco confessables (més velocitat, desgast polític, etc)”, afirmen els ecologistes en el comunicat.

És més, el GOB fa saber que, analitzant els informes de la DGT, “la teoria que diu que les carreteres desdoblades són més segures també cau en picat”. En aquest sentit, subratllen que la carretera desdoblada d’Eivissa a Sant Antoni, anomenada C-731, tenia quatre punts negres el 2013 i quatre punts negres el 2014. A Mallorca, la carretera desdoblada Palma-Manacor, anomenada Ma-15, tenia sis punts negres el 2014 i vuit punts negres el 2013. La carretera menorquina, en canvi, no n’acumula cap.

Cargando
No hay anuncios

Els ecologistes defensen que, en un accident, hi entren en joc tres elements bàsics: el vehicle, la carretera i el conductor. De tots tres, el més important, consideren, és el tercer, atès que els vehicles, asseguren, solen estar en bon estat.e