Aerolínies

Un centenar de passatgers de Vueling, atrapats des de dilluns a Islàndia: "És un malson"

La companyia els ha cancel·lat el vol de tornada a Barcelona quatre dies consecutius tot i que la resta d'aerolínies operen amb normalitat

3 min
Un avió de Vueling

BarcelonaEl que havien de ser unes vacances idíl·liques a Islàndia per al Víctor i la seva parella –tenen 25 i 26 anys– s'ha convertit en un malson. Dilluns havien de tornar de Reykjavík a Barcelona amb un vol de Vueling després de recórrer el país durant una setmana amb una autocaravana. "Estàvem dinant prop de l'aeroport i vaig entrar a l'aplicació per comprovar que tot anava sobre l'horari previst i la sorpresa va ser que ens havien canviat el vol per a l'endemà sense previ avís", relata el Víctor.

De seguida es van posar en contacte amb Vueling i els van dir que s'havia cancel·lat per les males condicions meteorològiques i que havien d'anar a l'aeroport, on els donarien més informació. "Ens va sorprendre perquè hi havia avions d'altres companyies que sortien i aterraven amb normalitat", relata.

El primer entrebanc va ser que a l'aeroport no hi havia cap punt informatiu de Vueling i, després de preguntar al punt d'atenció al passatger, els van dir que hi havia un home passejant per les instal·lacions aeroportuàries amb un cartell a les mans de la companyia catalana. Un cop localitzat, els va informar que els enviaren a un hotel situat a uns 30 minuts de l'aeroport i enmig d'una zona industrial per poder dormir i fer els àpats fins que sortís el vol de l'endemà.

Però l'endemà el mateix empleat els anunciava que també es cancel·lava el vol i els oferia la possibilitat o bé de quedar-se al mateix hotel una segona nit o anar a un de més pròxim a Reykjavík perquè com a mínim poguessin passejar per la ciutat. El Víctor i la seva parella van optar per la segona opció, tot i que l'hotel estava en pitjors condicions.

Quan es van aixecar dimecres ja no van tenir cap més notícia del treballador de Vueling i va ser la recepcionista de l'hotel qui els va comunicar que per tercer dia consecutiu també es posposava a aquest dijous i que tenien pagada una altra nit amb els àpats. "L'argument era el de sempre: causes meteorològiques". Alguns dels passatgers afectats que no podien faltar més dies a la feina van optar per comprar bitllets de tornada fent escala a Amsterdam. "Nosaltres no ens podem gastar 500 euros per persona per tornar", argumenta el Víctor, que explica que la seva parella tot just s'acaba d'incorporar al mercat laboral després d'acabar els seus estudis.

Però aquest dijous s'ha assabentat que l'avió tampoc sortia, aquest cop per un cartell informatiu a la recepció de l'hotel, un cartell que afegia que havien de deixar l'hotel perquè estava ple i que s'allotjarien en un altre a prop d'allà.

Ara el Víctor i la seva parella creuen els dits perquè aquest divendres a les 18.30 hora local puguin fer el trajecte cap a Barcelona. "Demà en surten dos: el nostre i un a les 15.30 h. En cap moment ens han deixat escollir l'hora, esclar", lamenta. "Tot plegat és un malson", afegeix.

Denúncia conjunta

De moment una trentena dels 96 passatgers que segons Vueling s'han quedat atrapats a la capital d'Islàndia tota la setmana ja estan preparant una denúncia conjunta contra la companyia. L'aerolínia argumenta a l'ARA que, a diferència dels d'altres companyies, els seus avions no estan preparats per volar quan fa molt de vent. "Nosaltres per una sèrie de limitacions de l'avió i dels mateixos pilots no podem operar amb aquestes condicions meteorològiques", explica una portaveu.

Els passatgers, però, lamenten la manca d'informació, ja que des de dimarts ja no han tingut cap contacte amb ningú de Vueling i per telèfon es limiten a dir-los que no tenen més informació. "Tota la informació és a la seva aplicació", sosté la portaveu de la companyia.

stats