Una campanya contra el 'celebgate', darrere la falsa amenaça de publicar fotos d'Emma Watson despullada

Les imatges no han aparegut i la web demana ara mesures per controlar la xarxa

El compte enrere s'ha acabat, però no ha aparegut cap fotografia d'Emma Watson despullada. L'actriu, coneguda pel seu paper d'Hermione a la saga de pel·lícules de Harry Potter, s'havia convertit en el proper objectiu de l'anomenat 'celebgate', la filtració de fotografies de famoses despullades que havia començat a principis d'aquest mes i del qual ja han estat víctimes, en diferents tongades, Jennifer Lawrence, Kate Upton, Ariana Grande, Kim Kardashian o Vanessa Hudgens.

Watson, que és ambaixadora de l'ONU per a temes de gènere, s'havia mostrat molt crítica a través de la xarxa amb aquestes filtracions, i diversos usuaris del fòrum 4chan, a través del qual s'havien filtrat les imatges, l'havien amenaçat de convertir-se en la propera víctima. De fet, aquesta setmana s'havia posat en marxa la web Emmayouarenext.com ("Emma, tu seràs la propera"), que incloïa un compte enrere i prometia mostrar imatges de l'actriu despullada quan el rellotge arribés a zero.

Cargando
No hay anuncios

Això ha passat aquest dimecres a la matinada, però a l'hora de la veritat no ha aparegut cap fotografia, sinó que la web s'ha revelat com a part d'una campanya de màrqueting viral impulsada pels representats de diversos famosos que reclamen més control a la xarxa. La web dirigeix ara al portal Rantic.com, on es pot llegir el següent missatge dirigit al president dels Estats Units, Barack Obama: "Hem estat contractats per representants de famosos per cridar l'atenció sobre aquest cas repugnant. Les filtracions de fotografies de famoses despullades durant els últims dos mesos a 4chan han estat una invasió de la privacitat i són també una indicació clara que internet ha de ser censurat. Cada 'M'agrada' a Facebook, cada menció o retuit a Twitter comptarà com una signatura social i ens permetrà estar una mica més a prop del tancament de www.4chan.org". Signa el text Rantic, que es presenta com "una companyia de màrqueting social que ha participat en algunes de les campanyes i videoclips més virals".

La web convida també a unir-se a la campanya i a donar-la a conèixer a través de les xarxes socials.