L’emblemàtica marca catalana Bultaco va presentar ahir la seva nova motocicleta elèctrica, anomenada Brinco, amb la qual pretén tornar al mercat després de gairebé 30 anys d’inactivitat. La companyia preveu vendre fins a 11.000 unitats del nou model, que es fabricarà a la seva nova planta de Montmeló (Barcelona). El centre té una plantilla de 50 treballadors, que s’ampliarà a 150 pròximament. El president i cofundador de la companyia, Gerald Poellmann, ha afirmat que la intenció és que surtin 50.000 motocicletes de la fàbrica catalana.
Bultaco ja ha començat a comercialitzar un model d’edició limitada de la nova motocicleta i vol llançar dos models més en l’últim trimestre d’aquest any. El director general, comercial i de màrqueting, José Antonio Garvía, ha destacat que l’empresa té “distribuïdores en cada àrea de mercat sense passar per cap importador” i ha assenyalat que estan iniciant converses amb els Estats Units, el Canadà i Holanda.
L’equip ha seleccionat la nova planta de Montmeló per la seva proximitat a la majoria d’empreses proveïdores del sector, ja que un 80% són a un màxim de 50 quilòmetres de la fàbrica. La nau té més de 2.000 metres quadrats i a banda dels espais de fabricació també disposarà de 300 metres quadrats per a oficines i allotjarà la futura Bultaco Factory Store, una botiga pròpia de la marca. Paral·lelament, la companyia seguirà desenvolupant les seves activitats d’investigació en la tecnologia del motor al centre de R+D de Madrid.
Rellançament madrileny
Bultaco va néixer el 1958 i va abandonar la fabricació de motocicletes el 1983, per dedicar-se exclusivament a la venda de roba i altres articles com rellotges i cascos. El maig de l’any passat, coincidint amb el 56è aniversari del naixement de la marca, tres enginyers madrilenys van anunciar la seva intenció de rellançar la firma catalana.