Turisme

Baleària nega "rotundament" que no informi el Consell d'Eivissa de les matrícules dels cotxes transportats

La companyia també ha assegurat que avisa els passatgers de les restriccions a l'illa

ARA Balears
04/06/2025

PalmaLa naviliera Baleària ha negat "rotundament" haver eludit la seva obligació d'informar el Consell d'Eivissa de les matrícules dels cotxes transportats, com també de no informar els passatgers de les restriccions a l'illa. En un comunicat recollit per Europa Press, Baleària ha explicat que el 29 de maig va rebre un requeriment del Consell per enviar les matrícules dels vehicles desembarcats abans del 21 de maig i dels vehicles venuts abans d'aquesta data que tinguessin previst viatjar en el període de restricció. Tot i que tenia un termini de 10 dies per enviar-lo, la companyia explica que va remetre els arxius aquest dilluns, 2 de juny, a les 11.54 h, sis dies abans del termini límit, a través de la seu electrònica de la institució insular.

Cargando
No hay anuncios

D'altra banda, Baleària assenyala que va acceptar l'obligació establerta pel Consell de remetre diàriament el fitxer de matrícules corresponent al dia anterior a partir de l'1 de juny. El 2 de juny va remetre el fitxer de dia 1, però assegura que es va produir una fallada a la plataforma del Consell de la qual es va informar els tècnics de manera immediata.

Aquests varen comunicar després que la incidència estava resolta a les 18.20 hores. Baleària explica que ha enviat aquest dimarts el fitxer amb les 3.669 matrícules corresponent a les vendes del 2 de juny amb data de viatge durant el període de restricció.

Cargando
No hay anuncios

També ha indicat que continua en contacte amb els tècnics de la plataforma per saber com procedir i enviar els fitxers del 22 de maig a l'1 de juny, ja que el sistema no en permet ara l'enviament i abans no es va poder fer perquè les navilieres requerien un desenvolupament tècnic que comportava uns dies.

En aquest sentit, la naviliera ha reiterat que aquestes restriccions al trànsit marítim no sols no resolen el problema de la saturació, sinó que estan posant en greu risc la connectivitat marítima de l'illa. Malgrat això, ha negat qualsevol boicot i ha assenyalat que sempre ha mantingut una actitud de col·laboració amb el Consell perquè la informació i gestió de les restriccions imposades per la llei sigui el més àgil i senzilla per als ciutadans procedents de Mallorca, Formentera, el País Valencià i Catalunya.

Cargando
No hay anuncios

D'altra banda, la companyia detalla en el procés de reserva de viatges a Eivissa amb vehicle –tant d'anada com d'anada i tornada– la informació facilitada per la institució insular amb aquesta finalitat. A més, inclou un apartat de preguntes més freqüents sobre la limitació de vehicles a la secció 'Ajuda' de la seva web.

La companyia ha insistit en el fet que la llei "no aborda el problema de fons i es basa en un diagnòstic erroni", ja que no s'ha tingut en compte que cada dia surten de l'illa tants vehicles com n'entren, amb un impacte residual sobre el parc mòbil d'Eivissa que només suposa un 1,5% de mitjana del total de la flota existent en temporada alta, amb un pic en el moment més àlgid del 3,2%.

Cargando
No hay anuncios

Baleària també ha dit desconèixer els algoritmes utilitzats per establir un contingent de 4.000 vehicles, majoritàriament estatals, enfront dels 16.000 vehicles autoritzats per ser llogats majoritàriament per visitants internacionals que trien el transport aeri.

La companyia ha lamentat que la mesura "limita drets fonamentals dels ciutadans de les Balears i estatals de manera generalitzada i que, a més, "afavoreix al transport aeri, menys sostenible, en lloc d'optar per protegir la connectivitat marítima o per una gestió intel·ligent que controli l'accés a zones saturades mitjançant l'aplicació de tecnologia". També ha defensat que la llei perjudica les infraestructures de transport de les línies regulars marítimes d'interès públic "i pot tenir un impacte irreversible a mitjà termini en la connectivitat de residents i turistes estatals i en el subministrament de mercaderies".