Palma i sa Pobla ja estan units a través d’una xarxa ferroviària elèctrica

Per arribar al municipi pobler no s'haurà de fer transbord, es redueixen les emissions de CO₂ i s'estalvien 60.000 euros anuals pel canvi de combustible

L'electrificació de l'enllaç entre l'estació d'Inca i sa Pobla és un fet. A partir d'ara no s'haurà de fer transbord a la capital del Raiguer, i, a més, es reduiran les emissions de CO₂ en un 60%, fet que suposarà un estalvi econòmic anual de 60.000 euros gràcies al canvi de combustible. L'obra d'aquest tram, de 14 quilòmetres, ha suposat una despesa de gairebé 10 milions d'euros que, sumats a la inversió de l'enllaç amb Manacor, fan 40 milions, encara que el fons europeu FEDER en finança la meitat del cost.

L'acte d'inauguració ha estat presentat pel batle de sa Pobla, Biel Ferragut, a la nova estació ferroviària, on ha reclamat "alguna tarifa especial per als caps de setmana, amb l'objectiu de dinamitzar el mercat dominical". A més, ha avançat que durant el 2019 "hi haurà més connectivitat en bus entre els pobles que envolten sa Pobla".

Ferragut també ha  donat les gràcies a l'Associació d'Amics del Ferrocarril, els batles d'altres municipis propers i la presidenta balear, Francina Armengol. Ha volgut, a més, recordar que aquest mes es compleixen 140 anys de l'arribada del tren fins al municipi pobler "i casualment ara podem celebrar aquest octubre una electrificació molt esperada", ha afirmat.

"Fa poc més de tres anys presentàvem la iniciativa per electrificar tota la xarxa ferroviària de Mallorca i l'any passat començàrem les obres per fer-ho possible", ha declarat Francina Armengol, que ha assegurat que "complim la paraula". Les referències als projectes previstos al nou pla territorial han estat continuades, atès que "apostam pel transport públic sostenible i volem anar més enllà de l'electrificació incorporant noves propostes ferroviàries", ha dit la presidenta.

Armengol ha explicat que es construirà un nou pàrquing dissuasiu de 50 places perquè la gent de la zona pugui estacionar el vehicle i agafar una nova línia de tren que permetrà arribar a les 7 h a Palma. A més, ha donat les gràcies al conseller de Territori, Marc Pons, que no ha pogut anar-hi pels greus incidents ocorreguts a Menorca. "Va empènyer aquesta obra com un repte quasi personal", ha reconegut la presidenta.

En la seva intervenció, la vicepresidenta Bel Busquets ha volgut destacar la "bona feina feta entre els partits dels Acords pel Canvi, els tècnics del Consell i el servei ferroviari". 

"Aquesta electrificació consolida un servei de ferrocarril modern, el que ens pertoca com a societat avançada que volem ser", ha dit el director general de Mobilitat, Jaume Mateu. A més, ha volgut destacar que el pla general serà "ben aviat una realitat i això demostra quin és el model de mobilitat sostenible a què aspiram".

Al viatge inaugural del servei elèctric hi han acudit també la consellera d'Hisenda, Catalina Cladera; la consellera insular Mercedes Garrido; el portaveu de Podem, Alberto Jarabo, els batles de diferents pobles per on passa el tren i altres regidors de diferents partits.

EDICIÓ PAPER 18/11/2018

Consultar aquesta edició en PDF