L'art urbà arriba a la UIB amb obres de Joan Aguiló i Irene López

El Mallorca Live Festival se suma a la celebració del quarantè aniversari de la UIB amb la realització de dues pintures murals al campus

El mallorquí Joan Aguiló i Irene López, de Barcelona, han duit a terme dos murals de grans dimensions en diferents edificis del campus de la Universitat de les Illes Balears. El mural de Joan Aguiló representa una al·legoria de la saviesa a través de la conversa de dues dones majors que seuen en un banc. “És un homenatge a la transmissió oral de coneixements que té aquesta generació i que se n’anirà amb ells”, ha explicat Aguiló. La pintura es pot veure a la façana lateral de l’edifici Beatriu de Pinós.

Irene López realitza la seva pintura mural a l’enfront del Punt d’Atenció a la Comunitat Universitària (PACU), a l’edifici annex del Ramon Llull. López ha representat una posta de sol, a través d'una composició geomètrica en perspectiva, amb la intenció de donar profunditat a la paret, a través de la qual es pot veure un far sobre un penya-segat.

Els treballs de preparació dels murals varen començar el 16 d’abril i està previst que finalitzin aquests propers dies. Amb aquesta intervenció artística, la Universitat renova la col·laboració amb el Mallorca Live Festival acostant l’art urbà a la UIB. Així, el festival més important de l’illa se suma a la celebració del quarantè aniversari de la Universitat i, a més a més, ofereix un descompte en el preu de l’entrada per als estudiants de la UIB que vulguin acudir al certamen, que té lloc els dies 11 i 12 de maig a Calvià.

Mallorca Live Festival & UIB

El Mallorca Live Festival, l’any passat, ja va decidir realitzar un mural a la secció d’atenció a l’alumnat del campus i, també, continuant amb la línia artística, es varen exposar tres escultures de gran envergadura creades a partir d'escombraries recollides a la mar de les Illes Balears. L’objectiu era educar i conscienciar els estudiants, a través de l’art, de la importància de cuidar l’entorn i el medi ambient.

EDICIÓ PAPER 17/02/2019

Consultar aquesta edició en PDF