Mobilitat
Societat 15/12/2022

Un 30% dels cotxes venuts a les Balears el 2022 són elèctrics o híbrids

Les Illes han duplicat el nombre d'automòbils 'verds' en només 2 anys, si bé encara destaquen també per l'excés de motorització

2 min
Punt de recàrrega de cotxes elèctrics

PalmaEntre gener i novembre s'han matriculat a les Balears 5.700 automòbils que són elèctrics o híbrids, fet que suposa el rècord absolut en aquests vehicles i, sobretot, en el percentatge respecte del total, ja que aquesta modalitat sostenible assoleix ja el 30% de la quota de mercat. Una fita històrica que demostra l'alt grau de conscienciació de la població illenca i també una important capacitat econòmica, perquè no són precisament cotxes amb un preu de venda barat.

En total, a les Illes s'han matriculat els primers 11 mesos de l'any 18.700 automòbils, una xifra molt important, ja que supera un 21% el mateix registre del 2021 i situa les Balears, juntament amb les Canàries, a la part de dalt de les comunitats autònomes més motoritzades. El turisme fa que aquesta xifra sigui més elevada respecte d'altres territoris de l'Estat, però en tot cas la realitat insular fa que el cotxe privat sigui encara un referent per a bona part de la societat, mentre que en altres zones dels països del nord el transport públic ja es troba entre les primeres opcions dels ciutadans. A l'estat espanyol, la venda d'automòbils ha baixat un 4,4% aquest 2022, també els vehicles més ecològics s'han disparat i ja ocupen la segona posició del mercat, molt a prop dels benzina.

El creixement del nombre de vehicles 'verds' a les Illes és realment exponencial. Els 5.700 d'enguany fins a novembre són 1.000 més que els 4.600 del 2021 i són més del doble dels 2.200 que es varen vendre l'any 2019, que precisament va ser un exercici amb un gran resultat econòmic a les Balears.

A part del gran registre de vehicles amb combustible renovable, destaca entre les matriculacions fetes a les Illes el cas dels cotxes de benzina, que amb 11.279 dels 18.700 són encara el gran protagonista del mercat de la mobilitat privada. En canvi, el dièsel, amb 1.716 unitats venudes, ha perdut totalment l'hegemonia que va arribar a tenir, després de totes les restriccions que afecten aquesta tipologia de vehicles actualment.

Els vehicles considerats com a no contaminants o menys contaminants, en funció de la seva configuració, són de diferents tipologies: l'elèctric pur (BEV), l'elèctric d'autonomia ampliada (EREV), l'híbrid endollable (PHEV) i no endollable (HEV), els propulsats per hidrogen (FCEV) i d'altres.

stats