Publicitat
Publicitat

La ruleta catalana

Facin joc, senyors. Això de la loteria catalana agafa embranzida i el Govern ja saliveja amb els 15 milions d'euros que li reportarà el sorteig autòcton. La finalitat social a què es destinaran aquests beneficis no s'ha concretat, però tant se val. Seran diners catalans i amb els nostres euros fem el que ens dóna la gana, encara que sigui fitxar-li un central al Barça. Perquè depenent de com avanci la temporada, no hi haurà tasca social més prioritària que revifar els ànims de la culerada. En definitiva, els catalans guanyem un sorteig i ens estalviem un suplici: la cantarella dels niños de San Ildefonso . I si algú ha de cantar la loteria catalana que sigui dels nostres. Per exemple, en Cesk Freixas amb el cor de l'Escolania de Montserrat.

Posats a dipositar el futur del país en la incerta solidesa dels jocs l'atzar -a part de la loteria catalana, no oblidem l'alta densitat de casinos al macroprojecte BCN World-, ja hauríem d'estar explorant una altra interessant via de finançament per a les arques catalanes. Ni pacte fiscal ni Hisenda pròpia ni disposicions addicionals en vinagre. El que necessita aquest país és la ruleta catalana, un meravellós joc en què no ens conformem amb les molles dels premis menors, sinó que ho puguem guanyar tot. Amb el risc, esclar, de quedar-nos sense res. Tot dependrà de la traça que tinguem fent les apostes.

Papallonejant pel món no s'arriba gaire lluny, i fins que no s'aposta fort per algun objectiu, no s'aconsegueixen triomfs destacables. Cadascú de nosaltres té les seves fitxes -uns més que d'altres; i de més valor, per descomptat- i n'ha de fer alguna cosa, més enllà de protegir-les eternament al forro de la butxaca. Després l'atzar hi farà de les seves, però si tothom aposta amb determinació a la ruleta catalana, tindrem moltes més oportunitats de fer saltar la banca. Encara que la banca sempre hi surti guanyant. Tota una tranquil·litat per als que, en lloc de fer girar la ruleta catalana, ens fan rodar el cap.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 18/11/2017

Consultar aquesta edició en PDF