El Tribunal Suprem conclou que Ryanair va "denigrar" amb insults falsos Rumbo i Atrápalo

Considera que l'aerolínia va excedir els límits de la llibertat d'expressió en dir que les agències eren "paràsits del sector" i "bastards que danyen els clients"

Efe
27/05/2014

MadridEl Tribunal Suprem creu que Ryanair va "denigrar i obstaculitzar" amb insults falsos les agències de viatges 'online' Rumbo i Atrápalo. A més, creu que va ser contrari "a la bona fe" l'anunci de la cancel·lació dels vols reservats 'online' a través d'aquestes agències, l'agost del 2008.

En dues sentències referents a Rumbo i Atrápalo, el Suprem assenyala que afirmacions com "estafen els clients", "són uns bastards que danyen els clients de Ryanair i venen més car" o "venen els bitllets il·legalment" no poden emparar-se en la llibertat d'expressió. El tribunal considera provat que la companyia va fer aquestes acusacions públicament, com demostren els articles d'aquella època que posaven declaracions com aquestes en boca del president de la companyia, Michael O'leary.

Cargando
No hay anuncios

El tribunal considera que són missatges insultants i vexacions que provoquen objectivament el descrèdit de manera innecessària i injuriosa.

L'agost de 2008 Ryanair va anunciar a la seva pàgina web que a partir del dia 11 d'aquell mes cancel·laria totes les reserves de vols fetes des de Rumbo. Aquesta mesura va ser paralitzada per un jutjat de Madrid. El Tribunal Suprem, però, dóna parcialment la raó a Ryanair i especifica que Rumbo no està legitimada per considerar discriminació en condicions de venda la negativa de l'aerolínia 'low-cost' a prestar un servei als seus consumidors. Per això, creu que no es va produir competència deslleial en aquest sentit.

Cargando
No hay anuncios

D'altra banda, en la sentència referent a Atrápalo, el Suprem confirma una resolució de l'Audiència de Barcelona que va establir que Ryanair va cometre un acte de competència deslleial per denigració contra aquest portal en la mateixa època. Tot i això, el Suprem estima parcialment el recurs de Ryanair i li dóna la raó en considerar que les condicions generals de contractació de la clàusula de reserva 'online' directament a la web de la companyia no podien ser considerades un acte "contrari a la bona fe".