Llucmajor posarà en marxa la recollida porta per porta el mes de novembre

L'Ajuntament modifica el contracte de servei per introduir la millora a favor del reciclatge

L'Ajuntament de Llucmajor posarà en marxa el servei de recollida selectiva porta per porta a tot el nucli de la ciutat a partir del mes de novembre. Dia 28 de març de 2019, el Consell Consultiu donà el vistiplau a la modificació del contracte de gestió del servei de recollida i transport de residus sòlids urbans del terme municipal de Llumajor, adjudicat el 2015 a FCC SA per 966.000 euros anuals i per 10 anys.

Ara, el ple extraordinari de l'Ajuntament d'aquest divendres aprovarà la modificació del contracte per tal que l'empresa adjudicatària dugui a terme la recollida selectiva porta per porta al major nucli urbà de Llucmajor, un servei que suposarà un cost addicional anual de 285.000 euros.

Amb la introducció del nou sistema de recollida selectiva a Llucmajor ciutat, l'empresa adjudicatària efectuarà la recollida de fraccions reciclables (paper, vidre, envasos i matèria orgànica) amb un sistema de càrrega posterior.

El regidor de Manteniment de l'Ajuntament de Llucmajor, Bernadí Vives, explica que "l'objectiu d'aquesta modificació de contracte és millorar el servei i augmentar el reciclatge per tal de complir amb la Llei de residus i sòls contaminats i la resta de normativa sobre aquesta matèria, i amb les recomanacions del Pla Estatal Marc de Gestió de Residus (PEMAR) 2016-2022".

Vives afegeix que, "ara per ara, a Llucmajor es fa la recollida a domicili però en massa, és a dir, no se separa per fraccions. A partir del mes de novembre, els ciutadans hauran de treure els residus separats i amb aquest objectiu durem a terme una campanya informativa i formativa per tal que aquest nou sistema s'implanti amb les millores condicions".  L'objectiu és que a la llarga la recollida selectiva a domicili arribi a tot el terme municipal de Llucmajor.