Milloren les connexions de bus a Bunyola i Marratxí
A més, s’amplien les freqüències horàries i es tracen nous recorreguts en altres línies
PalmaLa possibilitat de moure’s per Mallorca sense haver d’agafar el cotxe augmenten. El Consorci de Transports de Mallorca (CTM) ha anunciat una reordenació del servei d’autobús interurbà a partir de l’1 de juny que afecta diverses línies, entre les quals la de Palma-Bunyola, que tindrà més freqüències, i la de Palma-Marratxí, que incorporarà recorreguts nous.
La primera, Bunyola-Palmanyola- Palma (L220), afegirà un trajecte i reduirà la freqüència dels 50 minuts actuals a 30 i 35. En hora punta, es passarà d’una hora a 45 minuts, tant si surt de Bunyola com de Palma. La parada de l’hospital Joan March s’eliminarà d’aquesta ruta i s’incorporarà a la 302.
Aquesta línia també augmentarà el servei els dies laborals, ja que passa de 30 a 32, i amb quatre autobusos més els caps de setmana. El nucli del Pla de sa Coma augmenta les connexions cap a Palma, que passa de dilluns a divendres de 6 a 29 sortides diàries, els dissabtes de 4 a 20 i els diumenges, amb 11 serveis més.
La línia 302 de Marratxí canvia el recorregut i oferirà una connexió entre l’hospital Joan March, es Garrovers, sa Cabana i l’estació Intermodal de Palma. Així, donarà servei per primer cop a nuclis de població com Cas Binissalemer, Cas Molí (urbanització Son Reus) i Can Sionet. A més, incorporarà tres noves parades dins la urbanització de sa Coma i una altra al centre d’atenció ASPACE. Hi haurà 13 freqüències de dilluns a divendres i 10 els caps de setmana.
La modificació redueix el temps de trajecte per Son Daviu, es Garerovers i Nova Cabana, que serà de 20 minuts fins a Palma i evitarà el transbord actual a l’estació de tren de Marratxí.
Així mateix, els canvis en aquesta línia de Marratxí suposen connectar la zona nord-oest del municipi i els nuclis de la carretera vella de Bunyola amb l’hospital Joan March. S’hi incorporarà una parada al carrer Cabana, a 750 metres de l’estació de tren del Pont d’Inca.
La connexió amb els nuclis del Pla de na Tesa, Son Llebre i Son Llàtzer deixarà d’efectuar-se amb la línia 302 i passarà a la 400 (Lloret-Palma), i reduirà el temps de trajecte a 10-15 minuts. Aquesta línia també augmentarà el recorregut que farà.