MOTOR
Esports12/05/2020

Els pilots de MotoGP que viuen a Andorra tornaran a un circuit aquest dimecres

El pla del govern andorrà beneficiarà pilots com Viñales o els germans Espargaró

Ara

BarcelonaEl Mundial de MotoGP de mica en mica es va posant en marxa, malgrat la pandèmia del covid-19. La setmana passada la Junta d'Andalusia, l'Ajuntament de Jerez de la Frontera i Dorna, l'empresa que organitza el Mundial de MotoGP, van acordar fer una proposta al govern espanyol que, en cas d'aprovar-se, faria que el campionat comencés al traçat de Jerez-Ángel Nieto el cap de setmana del 19 de juliol. La proposta inclou disputar dues curses en dos caps de setmana consecutius (el del 19 i el 26 de juliol) i, a més, una cursa del Mundial de Superbikes el cap de setmana següent, el 2 d'agost.

Cargando
No hay anuncios

Amb la meitat del calendari suspès, Dorna aposta per un calendari més compacte en què es puguin salvar algunes curses, segurament totes sense espectadors. Els pilots s'han dedicat a preparar-se físicament a casa, i a fer també actes publicitaris o competicions de motociclisme online. Però serà aquesta setmana quan alguns podran tornar ja a una pista. Si l'italià Valentino Rossi ha aprofitat l'avantatge de disposar d'una pista privada de dirt track per començar a rodar, els que viuen a Andorra es podran beneficiar de les millors condicions del Principat.

Així, els nou pilots de MotoGP residents a Andorra tornaran a entrenar-se a partir d'aquest dimecres, coincidint amb l'anunci de l'entrada en fase 2 del pla de desconfinament andorrà, al Circuit del Pas de la Casa, a 2.400 metres d'altitud, que reobrirà després de diverses setmanes tancat. Es tracta de Maverick Viñales, Fabio Quartararo, Iker Lecuona, Joan Mir, Aleix i Pol Espargaró, Àlex Rins, Tito Rabat i Jack Miller, als quals se sumen altres pilots com Jorge Martín de Moto2 i diversos més del campionat de Superbikes.

Cargando
No hay anuncios

La instal·lació, que durant l'hivern acull les proves d'automobilisme sobre gel de les GSeries i el Trofeu Andros, obrirà les portes perquè els pilots puguin tornar a entrenar-se sobre el seu hàbitat natural. Els entrenaments es dividiran en dos grups i diferents franges horàries per evitar tenir més de 10 pilots entrenant-se simultàniament. El traçat és especialment tècnic a causa de l'alçada i, per tant, físicament serà força exigent.