Barça

La cara menys amable de la febrada pel Barça de Flick

L'elevat cost del viatge a Dortmund provoca que alguns aficionats blaugranes es facin enrere i no s'esgotin les localitats disponibles

15/04/2025

Enviat especial a DortmundQue el Barça de Hansi Flick enganxa és evident. L’equip guanya partits, opta a tots els títols i practica un futbol atractiu. Després d’unes temporades ensopides en què l’afició semblava perdre l’interès, avui el barcelonisme es torna a preguntar quin dia hi ha partit. Les dades d’assistència a Montjuïc pugen com l’espuma i també hi ha molta demanda d’entrades per als desplaçaments. Prou que ho saben a l’Oficina d’Atenció al Barcelonista (OAB), on la centraleta torna a bullir en els partits de Champions fora de l’estadi. En especial a Dortmund, on ja hi va haver molta demanda per al duel de la fase regular del desembre i que aquest dimarts batrà el rècord de la temporada amb 3.000 culers al Signal Iduna Park.

"És un molt bon senyal per a nosaltres. Sentim la connexió entre l’afició i l’equip. És fantàstic, ens ajuda a rendir. És una sinergia molt positiva", comentava a la prèvia Flick, un tècnic que sempre s’ha mostrat molt agraït amb els aficionats barcelonistes. Dortmund, per raons que no se saben del cert, té molta demanda, tal com admeten al club blaugrana. Però no s’ha de considerar un cas aïllat. El Barça també va rebre nombrosa demanda per al desplaçament a Lisboa, dels vuitens de final, contra el Benfica. La diferència és que en aquell moment FCB Desplaçaments no va oferir cap proposta per anar i tornar el mateix dia de partit.

Cargando
No hay anuncios

La branca del Barça que s'encarrega dels viatges tenia, des del 2015 i fins fa dos anys, un programa atractiu per als aficionats, que d'aquesta manera només s’havien de demanar un dia lliure a la feina. A més, el club subvencionava una part del cost i posava en marxa un programa de fidelització i punts per incentivar el soci. Hi havia desplaçaments a cada partit, tot i que en alguns casos s'havien arribat a cancel·lar per poca demanda. El cas és que, en el marc de les retallades generalitzades, la junta de Joan Laporta en va abaixar la persiana.

Cargando
No hay anuncios

Des de llavors, FCB Desplaçaments tan sols ha fet alguns viatges puntuals, com la final de la Champions femenina a Bilbao i alguns viatges escadussers en autocar. Però del programa de fidelitat no n'hi ha ni rastre. Aquest any tornaven els vols xàrter amb el partit a Alemanya del desembre. En canvi, no hi va haver viatge organitzat de cap mena per als vuitens de final de la Champions. Sembla que la veda s'ha obert a l’abril, tant per visitar novament la ciutat del Ruhr com per a la final de Copa a Sevilla, encara que en aquest últim cas no s'hi va amb avió sinó únicament amb tren o autocar. "Són brots verds i confiem que tingui continuïtat perquè l’equip ens necessita i nosaltres no volem fallar", apunten des de Seguiment FCB.

El viatge a Dortmund, amb avió i sense quedar-se a dormir, costava 449 euros

Seria un món idíl·lic si no fos pel preu, que és el gran detonant de tot plegat. A Dortmund el vol xàrter i el trasllat al camp costava 449 euros per als socis (516 per als penyistes), als quals calia afegir-hi els 57 euros de l’entrada. Una suma molt elevada que ha tirat enrere alguns seguidors. De fet, de les 3.411 entrades disponibles, la part proporcional per als socis no s’ha arribat a exhaurir. I el club, responent a la petició de l’ARA sobre aquesta qüestió, concreta que no s’han cobert les 467 places d’avió (se n’han llogat tres) que s’havien posat a la venda. "Si és car o no és un tema individual. Però cal tenir en compte que estem en plena Setmana Santa i els preus estan condicionats per l'alta mobilitat a tot Europa", diu un portaveu oficial del Barça.

Cargando
No hay anuncios

L’oferta i la demanda no són atribuïbles al resultat del duel d’anada, ja que les entrades s’havien de demanar molts dies abans de la golejada (4-0) a Montjuïc. Però el cert és que molts aficionats s’han buscat la vida pel seu compte, amb opcions més econòmiques que impliquen viatjar el dia de partit, dormir en un hotel a la rodalia de la ciutat i tornar a casa l’endemà. Amb vols directes a l’aeroport de Dortmund –que és bastant petit i, per tant, té poques connexions– o aterrant en ciutats properes com Düsseldorf o Colònia.

Malgrat les crítiques pels preus, des de Seguiment FCB volen veure "el got mig ple". Pels tres vols a Dortmund i perquè finalment hi haurà cinc trens xàrter per a la final de Copa a Sevilla. Però mantenen la incertesa de què passarà en els pròxims grans partits de la campanya –bàsicament, les possibles finals de Champions masculina i femenina– i lamenten que el preu encara sigui elevat: anar i tornar a la capital andalusa per a la Copa costa 265 euros per als socis i 299 per als penyistes. "S’han deixat de fer molts desplaçaments aquest any i ens agradaria que aquest estalvi es notés en aquest tram final de temporada". Hi ha ganes de futbol, de viatjar i de disfrutar amb el Barça. El problema és que no tothom té diners per pagar-s’ho i tampoc hi ha una estructura consolidada per als viatges com la que hi havia abans.

Cargando
No hay anuncios