El Bayern-Barça va tenir 1,7 milions d'espectadors per TV3
És la segona emissió més vista de la temporada, per darrere del partit contra el Milan. La transmissió de La 1 va superar el mig milió de seguidors
BarcelonaEl partit d'anada de les semifinals de la Lliga de Campions entre el Bayern Munic i el Futbol Club Barcelona s'ha convertit en la segona emissió més vista de tota la temporada a Catalunya. 1.696.000 persones van sintonitzar TV3 per seguir el matx, de manera que la cadena pública va assolir un 48,3% de 'share' i va quedar-se a només 34.000 espectadors del Barça-Milan, que ocupa el primer lloc del rànquing global de la temporada. La transmissió de La 1 del partit d'aquest dimarts va tenir 559.000 seguidors i un 15,9% de quota de pantalla, i va ser el tercer espai més vist del dia, per darrere del 'Telenotícies Migdia'. En total, doncs, 2.255.000 catalans van veure el matx, que va tenir un 'share' global del 64,2%.
La narració de TV3 va assolir el seu màxim a les 22.13 h, just quan el Bayern va anotar el tercer gol, que deixava sentenciat el partit i pràcticament l'eliminatòria: a aquella hora, 1.924.000 persones –més del 50% de les que miraven la televisió– estaven pendents del canal públic. En el cas de TVE, en canvi, l'audiència màxima va coincidir amb el segon gol dels alemanys.
Al conjunt de l'Estat, el Bayern-Barça va tenir 8.226.000 espectadors i un 43% de quota a través de La 1, i va arribar a superar els deu milions i mig en els minuts finals, quan el marcador ja indicava el 4 a 0 final. Aquestes xifres situen el partit de dimarts al tercer lloc del rànquing de la temporada, per darrere del Manchester-Madrid i del Barça-Milan.
Després del futbol, igualtat
Un cop acabada la transmissió del partit, TV3 va veure com el 'Zona Champions' queia fins als 248.000 espectadors i el 9,2% de quota de pantalla, unes xifres molt similars a les que van obtenir les principals propostes d'aquesta franja. Cuatro va aconseguir imposar-se gràcies als 292.000 espectadors i el 10,1% de 'share' de la sèrie 'Castle', però La 1 va quedar-se molt a la vora amb els 258.000 seguidors de 'MasterChef', que en el seu debut en dimarts va fer la seva millor dada i va obtenir un 9,9% de quota.
Telecinco, però, va situar-se a tocar del programa culinari de La 1, ja que la sèrie 'El don de Alba' va obtenir 254.000 espectadors i un 9,8% de quota, mentre que Antena 3 va quedar una mica més despenjada, amb els 217.000 seguidors i el 8,5% de 'share' que va aconseguir 'Gran Hotel'.
En el conjunt del dia, TV3 va apropar-se al 25% de quota:
- TV3: 23,4%
- Telecinco: 9,5%
- La 1: 9,3%
- Antena 3: 7,8%
- Cuatro: 5,3%
- La Sexta: 5,2%
- 8TV: 3,3%
- Divinity: 2,4%
- Neox: 2,3%
- Xplora: 1,8%