Audi A3 Sedan: li ha crescut el cul, però li queda bé
El segment dels cotxes de quatre portes compactes és el que ocupa la major part de vendes d'automòbils a tot el món. De fet, hi ha alguns mercats -com el xinès- en què aquesta és la tipologia de cotxe amb més acceptació. Audi ja té molta experiència en la fabricació de cotxes de tres cossos, però fins ara sempre als segments superiors. La comercialització de l'A3 Sedan representa per a la casa dels anells el primer compacte prèmium de tres volums.
Aquest A3 Sedan se sustenta sobre la plataforma modular MQB, que també és la base del Golf, el León, l'Octavia, i el mateix A3 que ja coneixíem.
El fabricant alemany ha fet un bon exercici de disseny. És cert que ara aquest A3 és una mica més senyor , però gràcies a la inclinació del vidre del darrere no renuncia del tot al tarannà esportiu que el caracteritza, sense arribar a ser un coupé. La graella frontal, les generoses entrades d'aire sobre els para-xocs, els faldons laterals i tota una sèrie de petits detalls més a la carrosseria contribueixen a mantenir la personalitat de l'A3 original.
La gamma de motors disponible només compta amb un dièsel de 150 CV i dos gasolina de 140 i 180 CV, però les opcions de propulsors s'aniran ampliant més endavant amb alguns dels motors que ja coneixem de la marca. Segons el motor triat, podrem optar per un canvi manual de sis velocitats o per un automàtic de sis o set.
A pesar de l'increment de mides, pesa relativament poc gràcies a la utilització d'acer endurit en molts dels seus components.
FITXA TÈCNICA
PREU: des de 25.450 euros
EMISSIONS: des de 99 g CO
MOTOR: dièsel (150 CV), gasolina (140 i 180 CV)
CANVIS: man. 6 vel., o auto. 6/7
TRANSMISSIÓ: al davant
RODES: de 16 a 19 polzades
MIDES: 445 x 179 x 141 cm
MALETER: 425 litres
DIPÒSIT: 50 litres