Fórmula 1

Ni Alonso és 'magic' ni Mad Max és imbatible

Lando Norris guanya per davant de Verstappen sota la pluja d'Austràlia

16/03/2025

BarcelonaMax Verstappen va guanyar el seu primer Mundial de Fórmula 1 a l'última volta de l'última cursa de la temporada. Un avançament a Lewis Hamilton li permetia iniciar el seu regnat a la F1. Era el 2021. Va ser campió els dos anys següents amb una autoritat gairebé insultant. L'any passat també anava pel mateix camí, però després de guanyar set de les primeres deu curses, el seu Red Bull va perdre potencial i Mad Max va estar deu grans premis sense pujar al graó més alt del podi. Va acabar proclamant-se campió, sí, tot i que a molt poca distància de Lando Norris (McLaren). Aquest 2025, Verstappen intentarà guanyar la cinquena corona consecutiva, malgrat que no li serà fàcil, com ho ha començat a demostrar Norris en el debut a Austràlia, amb una victòria que hauria estat més còmode de no ser per la pluja i les múltiples entrades del cotxe de seguretat.

El Mundial ha arrencat aquest cap de setmana, en l'última temporada del reglament antic abans de la gran revolució prevista per al 2026. L'any que ve els cotxes seran més petits i l'aerodinàmica menys potent, per tal que la competició guanyi en espectacle i emoció. Això fa que la majoria d'equips centrin els esforços en preparar els monoplaces del curs vinent. Per tant, s'esperen poques evolucions en els cotxes d'aquest 2025. O cosa que és el mateix, molts creuen que el certamen, de 24 curses, es desenvoluparà amb la mateixa igualtat dels últims mesos. Esclar que a Austràlia, l'asfalt mullat i els accidents han capgirat la classificació final.

Cargando
No hay anuncios

Verstappen continua sortint com a favorit, però més pel seu talent individual que no pas per les prestacions del Red Bull, que ha tingut alguns problemes durant la pretemporada. "Sé que no som els més ràpids i encara hi ha coses a millorar. No són problemes gaire greus, però volen el seu temps", deia el neerlandès a Austràlia, on malgrat tot ha estat a un pas de la victòria aprofitant la imprevisibilitat d'una cursa amb pluja intermitent. Hi ha marge de millora, asseguren a l'equip austríac, que l'any passat es va quedar sense el títol de constructors. Necessitaran aprofitar-lo perquè el pilot pugui igualar els cinc títols de Juan Manuel Fangio, i guanyar-ne cinc de seguits com va fer el kaiser Michael Schumacher a principis del segle XXI.

Cargando
No hay anuncios

Lando Norris és l'altre gran candidat. El britànic, flamant subcampió mundial, estrenava bé la temporada amb la pole position i la victòria, tot i que ha estat a punt de perdre bous i esquelles a falta de deu voltes, quan ha relliscat abans de l'entrada a meta. Ensurts al marge, el McLaren s'ha mostrat com el cotxe més ràpid, malgrat que ha hagut de fer alguns retocs per les reclamacions dels altres equips, que s'havien queixat pel disseny del seu DRS, el sistema que permet agafar més velocitat en alguns punts de la pista. De fet, en condicions normals hauria fet doblet a Austràlia, però l'accident d'Oscar Piastri ho ha esguerrat: A deu voltes pel final, també ha trepitjat la mateixa zona mullada que Norris, però ell no ha pogut controlar el monoplaça. Tot i així, el pilot aussie ha estat afortunat, ja que no ha xocat contra el mur i ha tornat a la pista, acabant en els punts.

Cargando
No hay anuncios

Un altre nom propi d'aquest campionat és el de Lewis Hamilton. El set vegades campió ha fitxat per Ferrari després de cansar-se dels mals resultats a Mercedes, equip on va passar de guanyar-ho tot a no tenir opcions de pujar al podi. El final de temporada de l'escuderia alemanya va ser positiu, però Hamilton ja se n'havia atipat. L'home rècord de la competició, amb el màxim de victòries (105), de poles (104) i de podis (202), aterra a la scuderia, un equip que l'any passat va estar a un pas de guanyar el mundial de constructors.

Ara bé, costa d'imaginar-se'l amb opcions al títol, perquè primer s'haurà d'adaptar a un equip on farà parella amb Charles Leclerc, en un ball de cadires que va provocar la sortida de Carlos Sainz, ara a l'equip Williams. El madrileny ha tingut un mal debut, perquè ha estimbat el seu monoplaça a la primera volta. Segons ha dit per la ràdio, perquè el turbo li ha jugat una mala passada quan passava per una zona especialment mullada.

Cargando
No hay anuncios

El veterà Fernando Alonso estrena l'any amb un accident

A l'equip Aston Martin, Fernando Alonso disputa la seva temporada número 22 al circ de la F1. Dues vegades campió i amb 32 victòries al sarró, l'asturià és el més veterà de la graella, amb 43 anys. De sempre se l'ha considerat un dels pilots amb més talent, però magic Alonso no té un monoplaça per lluitar per la victòria. Al conjunt britànic aspiren a ser el cinquè cotxe. "Partim d'una bona base tot i que no som els més ràpids. L'objectiu és lluitar pels punts", deia Alonso abans d'un gran premi on, tot i la seva experiència, acabaria abandonant després d'un error i de xocar contra el mur.

Cargando
No hay anuncios

A l'espera de la gran revolució en el reglament, la temporada comença amb cinc debutants a la graella. Un d'ells, Isack Hadjar, ni tan sols va poder prendre la sortida ja que va destrossar el seu cotxe a la volta de formació. Jack Doohan i Gabriel Bortoleto seguirien després el seu camí.

Els canvis en la normativa han estat mínims. El més significatiu és que s'elimina el punt extra per al pilot que aconsegueix la volta ràpida de carrera. També s'afegeixen multes als pilots per insults o "llenguatge inadequat", sigui en conferències de premsa o mentre utilitzen la ràdio per comunicar-se des dels monoplaces. Finalment, a la cursa de Mònaco serà obligatori fer un mínim de dues aturades als boxs.