MOTOCICLISME

Joan Mir: “Serà espectacular compartir graella amb Rossi, Lorenzo o Márquez”

Pilot d’Estrella Galicia 0,0 Marc VDS de Moto2

Joan Mir (Palma, 1 de setembre de 1997) debuta aquest any a Moto2, però en només sis curses ja ha cridat l’atenció de l’escuderia Suzuki, de MotoGP, amb la qual farà el salt l’any vinent a la categoria reina. De moment, vol centrar-se en aquest any, però no pot amagar un somriure d’orella a orella quan pensa en la temporada vinent i en compartir graella amb els seus ídols.

Dos podis en sis curses. Us esperàveu començar així?

No, no m’ho esperava. Estic fent una temporada molt bona, cada vegada som més competitiu i això és una cosa que em sorprèn a mi mateix. Cada circuit a què arrib és un circuit nou per a mi, i he de començar de zero. I estar allà al peu del canó en tot moment va molt bé.

I, a més, lluitant amb els de dalt!

Sí, és molt important! Però, a més, a cada cursa he aconseguit retallar distàncies amb el pilot que hi ha davant. A l’última ja vaig entrar gairebé amb ell i ara l’objectiu és poder repetir el que vaig fer a Mugello a la resta de curses per poder jugar-m’ho tot en l’última volta. Aquest és l’objectiu a partir d’ara, aconseguir grans premis com el que vaig aconseguir a Mugello.

És molt Moto3, això de jugar-se la victòria en l’última volta...

Sí! [Riu]. Com a Moto3, això és molt del meu estil, és el que m’agrada.

Això podria passar a Montmeló i que ja arribàs la primera victòria?

Tinc ganes que arribi el primer triomf, no ho negaré. Estic convençut que la victòria arribarà, però no vull pressionar-me. Al final, si intentes sobrepassar les teves possibilitats, és quan les coses no van bé, els resultats no surten i es produeixen les caigudes, que debiliten la teva confiança. Vull anar pas a pas. A Mugello vaig intentar lluitar per la victòria, i aquí esper també lluitar-hi.

Us ho preguntava perquè, com que dèieu que cada circuit a què arribau és un circuit nou, el de Montmeló segur que el coneixeu.

És un circuit on l’any vinent vaig aconseguir la victòria. M’encanta. També hem tingut moments dolents, en aquest circuit, però una cosa compensa l’altra. Les coses bones compensen les dolentes, però és un traçat amb un regust agredolç per a tots.

Quan éreu a Moto3 dèieu que la categoria de Moto2 s’adaptava millor a vós. Ara que ja hi sou, encara continuau pensant-ho?

Sí, les coses estan sortint. Si comparau el meu primer any a Moto3 amb el meu primer any a Moto2, ara aconseguesc millors números. Això vol dir que tot va millor, que la moto s’adapta millor, a més estic progressant molt com a pilot, que és molt important.

A banda del pes de la moto, també pel comportament dels pilots, ja que Moto3 és la categoria més canalla del Mundial!

Moto2 és una categoria molt difícil, tot els pilots van molt ràpid i tenen molta experiència, fa molts anys que són a la categoria. És una escola boníssima per aprendre, estic aprenent moltíssim dels meus rivals, així que estic content i orgullós d’haver aconseguit podis.

Parlau de pilots veterans... No serà el vostre cas, ja que l’any vinent fareu el salt a MotoGP amb Suzuki!

La veritat és que hi estic una mica de pas, aquí! Ja tenim fet això de Suzuki per a l’any vinent. M’agrada molt aquesta categoria i ara vull lluitar per guanyar curses i pel títol, que no ho tenim del tot malament. Esperem que surtin bé els resultats.

Un cop signat amb Suzuki, què esperau del que queda d’any?

Esper poder continuar aconseguint resultats com el de Mugello, la veritat. El tema de MotoGP ja tancat em dona un extra de motivació per voler-ho fer tot millor. Esper convertir tota aquesta pressió en victòries i podis.

Ara ja no heu de convèncer ningú...

[Riu] Bé, ara ja és una cosa personal! Abans tenia pressió per fer-ho bé i ara perquè m’han fitxat per a MotoGP i cal espavilar!

Com han anat les negociacions amb Suzuki?

Varen venir ells a parlar amb mi, vàrem congeniar molt bé a la primera. Em va agradar el que em deien, em va agradar molt el tracte, així com el projecte que em varen oferir. Ells han apostat per mi i jo també he decidit apostar per ells.

Fer el salt a MotoGP l’any vinent era una cosa cercada? O, ja que passava el tren, heu decidit pujar-hi?

El meu objectiu a principi de temporada ja era aquest: si ho feia bé en les primeres curses i em venia a cercar una fàbrica, clarament diria que sí. Quan varen venir, no en vaig tenir cap dubte.

Com se li diu que no a una moto de fàbrica, oi?

Sí, no s’hi pot dir que no! Oportunitats com aquesta no es poden deixar escapar, a veure qui és el guapo que hi diu que no!

Com serà per a vós compartir la graella amb personatges com Rossi, Lorenzo, Márquez...?

Uf, encara no ho sé. Sincerament, no vull pensar-hi gaire. Serà espectacular! Rossi va guanyar la seva primera cursa quan jo vaig néixer, així que amb això ja us ho dic tot!

En quatre anys al Mundial ja haureu pujat a la categoria reina. Poc més us faltarà per fer!

Progressar i que no em prenguin el lloc! [Riu]. S’ha de valorar que pugi a MotoGP amb una moto de fàbrica, és important!

Ja us han explicat que caldrà que faceu moltes hores de gimnàs a l’hivern, per poder adaptar-vos a la MotoGP?

Ostres, sí, em quedaré sense vacances. Hauré de fer hores al gimnàs [Riu]. Però ara toca centrar-se en Moto2 i, quan acabi aquest any, a partir de València, ja començarem a preparar tot això.

Sereu el company de Rins, no sé si n’heu parlat!

El coneixia d’abans, tenim una bona relació, ara esper poder parlar una mica més amb ell. Però aquí cadascú va bastant a la seva, costa que algú vulgui ajudar algú altre.

Per què heu triat Suzuki i no Honda? S’havia dit que també entràveu a les travesses d’Honda per substituir Pedrosa...

Per allò que us he comentat abans. Quan connectes bé amb algú i t’agrada el projecte que et proposa... Honda té una moto espectacular i un equip fantàstic, però Suzuki ha apostat molt fort per mi i a mi m’ha agradat molt el projecte que m’ha ofert. És simple!

EDICIÓ PAPER 28/11/2020

Consultar aquesta edició en PDF