Publicitat
Publicitat

Honda Civic 1.6 i-DTEC: tecnologia, estalvi i respecte

Quan Honda va presentar la nova generació del Civic van anunciar un motor dièsel revolucionari. Ara ja ha arribat, i el propulsor i-DTEC de 1.600 cc, que han trigat quatre anys a desenvolupar, equipa l'última versió d'aquest cotxe, que, tot i ser la més petita, es revela com la més equilibrada de tota la gamma, sense desmerèixer les que porten el motor 2.2 de 150 cv ja conegut. De fet, aquest 1.6 significarà més del 60% de les vendes del Civic.

El fabricant japonès es caracteritza per la tecnologia que aplica als seus cotxes i també pel temps que inverteixen a desenvolupar productes nous com aquest propulsor. Van trigar a tenir el primer dièsel, però quan van disposar-ne va quedar clar que era el millor. Ara l'espera ha tornat a portar-nos un resultat magnífic. Ha valgut la pena.

Aquest motor -petit, compacte i lleuger gràcies a la utilització massiva de l'alumini (el cotxe pesa 47 quilos menys amb aquest motor)- anirà destinat també a altres models de la marca, com el CR-V. Amb una potència de 120 cavalls, el propulsor va associat a una caixa de canvis nova de sis velocitats, que destaca per la suavitat de funcionament.

Però la característica més significativa d'aquest motor és el baix consum que té (3,6 litres, segons el fabricant) i l'agilitat de resposta gràcies a la combinació d'un sofisticat sistema d'injecció amb un turbo de geometria variable.

L'Honda Civic 1.6 i-DTEC, sense grans canvis respecte a les versions conegudes, l'ofereixen en tres nivells d'acabats diferents.

FITXA TÈCNICA

  • PREU: Des de 21.300 €
  • EMISSIONS: 94 g CO
  • MOTOR: Dièsel 1.597 cc, 120 cavalls
  • CANVIS: Manual, 6 velocitats
  • TRACCIÓ: Al davant
  • MIDES: 430 x 177 x 147 cm
  • PES: 1.310 kg
  • MALETER: 477 litres
  • DIPÒSIT: 50 litres
Històries de superació esportiva
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 17/12/2017

Consultar aquesta edició en PDF