Educació farà d'enllaç entre els propietaris de pisos i els docents desplaçats
Les dificultats per trobar habitatge és una de les principals preocupacions dels professionals que han d'anar a altres illes
PalmaLa Conselleria d’Educació ha posat en marxa una estratègia amb l’objectiu de facilitar que els docents desplaçats a altres illes puguin trobar una casa. Les dificultats per poder llogar un habitatge a preu assequible són un dels principals maldecaps que han denunciat els professionals, que a vegades s’han vist obligats a viure en hotels, hostals, i fins i tot el cotxe. La iniciativa de la Conselleria, que s'ha presentat aquest dilluns a la Mesa Sectorial de l'Ensenyament públic, pretén combatre aquesta realitat. Per això, la Direcció Territorial d’Eivissa i Formentera i la de Menorca faran d’enllaç entre els propietaris i els docents interessats. Faran una base de dades de llogadors. Ara bé, els preus seran els que fixi la llei de l’oferta i la demanda.
No hi haurà cap incentiu específic per als propietaris, més enllà de la condició de funcionaris dels professors: “Per ventura són gent –els propietaris– que prefereixen llogar a docents que coneixen, que saben on fan feina i que tenen un sou segur i garantit”, ha explicat el conseller d'Educació, Antoni Vera. Més enllà d’aquesta mesura, des del curs actual Educació també té en marxa els complements de difícil i molt difícil cobertura, que han arribat a 3.700 professors, “per fer front a les despeses de lloguer”; ha dit Vera.
Reducció horària
A la mesa d’avui també s’ha debatut la de la Conselleria per reduir la jornada setmana de 37,5 a 35 hores setmanals, una fita que recull l’Acord Marc educatiu segellat entre el Govern del Pacte d’esquerres i els sindicats. Segons ha explicat Vera, a Infantil i Primària es redueixen de 35 a 29 les hores de permanència al centre, D’aquestes, 25 s’han de dedicar a activitats lectives de docència directa o de coordinació i quatre seran hores complementàries. El temps restant es dedicarà a preparar activitats, formació permanent i a activitats pedagògiques que no fan necessari ser a l’escola. A Secundària també es deixen 25 hores per activitats lectives, vigilàncies de pati i tutories, i 4 hores per fer reunions entre equips docents, claustres i activitats degudament planificades. El temps restant es dedicaria a formació permanent.
Els sindicats han mostrat el seu desacord amb el plantejament de la reducció d'horària, en considerar que no serà real. “Les 35 hores arriben tard i, tanmateix, amb la feina que fan a casa, els professors superen àmpliament aquest temps. Volem pensar que faran marxa enrere. Si volem que la gent vulgui ser docent, aquesta no és la manera. Per altra banda, hem sentit a parlar de desburocratització, amb un pla que es va presentar fa un any, i en el qual no s’ha avançat”, ha assenyalat Lluís Segura, secretari d’Ensenyament Públic de l’STEI, el sindicat majoritari de l’escola pública.