Turisme

"Les botigues mallorquines estimen el turisme, estam cansats d'escoltar missatges que el criminalitzen"

Pimeco ha llançat una nova campanya amb l'objectiu d'atreure els viatgers

PalmaLa patronal del petit i mitjà comerç de Mallorca, Pimeco, ha impulsat la campanya 'Mallorca’s Shops Love Tourists' (les botigues mallorquines estimen el turisme) per llançar un missatge "clar, directe i sincer: el comerç local valora i necessita el turisme".

“La realitat és que volem els turistes, perquè els necessitam, i ja és hora de dir-ho sense embuts”, ha afirmat la presidenta de Pimeco, Carolina Domingo. “Estam cansats d’escoltar missatges que criminalitzen el turisme. No és cert que no se’ls estimi. La seva presència és vital per a la nostra economia local i circular”. Com a part de la campanya, Pimeco ha repartit adhesius amb el missatge 'Mallorca’s Shops Love Tourists' entre els comerços associats de tota l’illa, que ja els han penjat als aparadors de les seves botigues. Amb aquest gest, els comerciants fan visible el seu suport al turisme i el seu paper clau dins l’economia mallorquina.

Cargando
No hay anuncios

La iniciativa neix després de l'auge de les campanyes contra la massificació turística i les conseqüències que tenen per als residents. “Entenem que cal una gestió i regulació dels fluxos turístics, però això és responsabilitat dels polítics. El que no podem permetre és que es traslladi la idea que el turisme no és benvingut, perquè això posa en risc milers d’empreses i llocs de feina a l’illa”, ha assegurat Domingo.

Cargando
No hay anuncios

Pimeco recorda que la clientela resident sempre serà "la més valuosa per al comerç local", però també remarquen que el client local no és suficient "per garantir la sostenibilitat econòmica de molts negocis". “Molts dels nostres clients ens diuen que ells mateixos viuen, directament o indirectament, del turisme. Sense turistes, molts comerços no sobreviurien”, han apuntat.

Cargando
No hay anuncios

A més, la presidenta ha volgut destacar l’impacte positiu que pot tenir la visita d’un turista a una botiga local: “Cada compra és una aposta per la sostenibilitat. I avui dia, cada turista que comparteix la seva experiència a les xarxes socials ens fa publicitat gratuïta que arriba arreu del món”. La campanya 'Mallorca’s Shops Love Tourists' és també una crida al realisme: “No podem pretendre tornar als anys 60. Hem de gestionar millor les nostres infraestructures, però no podem renunciar al turisme, perquè és la nostra principal font de riquesa i benestar”, ha conclòs Domingo.