Comerç local

Eroski va vendre l’any passat 68,5 milions euros de producte local a les Balears

Les vendes d’hortalisses superen els 4,7 milions d’euros, amb un increment del 10%

PalmaEroski va vendre l’any passat 68,5 milions d'euros de producte local a les Illes Balears, una xifra que torna a evidenciar el compromís ferm de la cadena amb el territori i amb el producte de proximitat. Aquest volum de vendes suposa una consolidació del suport d’Eroski als proveïdors locals, amb qui col·labora per oferir una àmplia gamma de productes frescs i d’alta qualitat als seus clients. 

Les dades s’han donat a conèixer avui a Campos durant la presentació de la nova edició de la campanya ‘Productes de Sa Nostra Terra”, a la qual han assistit, entre d’altres, el director d’Eroski a les Balears, Alfredo Herráez; el director general de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, Joan Llabrés; la consellera insular de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Pilar Amate; la batlessa de Campos, Francisca Porquer, i nombrosos proveïdors de les Illes.

Cargando
No hay anuncios

Eroski manté acords comercials amb gairebé 160 proveïdors de les Illes Balears, amb els quals comercialitza prop de 1.400 referències de productes d’origen local. Per reforçar aquest compromís, durant el pròxim mes es posarà en marxa una nova campanya especial amb promocions destacades en productes locals.

“Les dades mostren clarament que els nostres clients valoren cada vegada més els productes de proximitat. A Eroski continuarem treballant braç a braç amb els nostres proveïdors per continuar oferint el millor del nostre territori”, ha destacat Alfredo Herráez, director d’Eroski a les Illes Balears.

Cargando
No hay anuncios

Creixements notables d’hortalisses i carn

El 2024, les vendes de fruita i hortalissa local varen superar els 10,2 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 5% respecte a l’any precedent, amb increments destacats en hortalisses (tomàtiga, carabassí, albergínia, etc.), les quals es varen vendre per un valor total de 4,7 milions d’euros (+10%). L’evolució dels cítrics també ha destacat (1,48 milions €, +12%), com també la de les patates (319.000 kg venuts, +17%).

Cargando
No hay anuncios

En carnisseria, la carn de vedella i xot balear va assolir un volum de 7,1 milions d’euros (+6%), mentre que les vendes de peix i marisc de proximitat van experimentar un creixement del 18%.

Pel que fa als productes elaborats, els formatges amb Denominació d’Origen varen assolir els 3,5 milions d’euros (+14%), i la sobrassada amb IGP, 1,61 milions d’euros (+8,5%). La llet fresca es va vendre per un valor de 636.000 euros (+9,5%).

Cargando
No hay anuncios

També destaca el bon comportament dels vins amb Denominació d’Origen, amb unes vendes de 3,6 milions d’euros (+3,4%), i de les begudes espirituoses elaborades a les Illes, amb 2 milions d’euros (+3%). L’aigua de Font procedent de les Balears va assolir els 65,5 milions de litres venuts (+7,5%).

Finalment, en el segment de productes típics, es varen vendre més d’1,8 milions d’euros en pa pagès (+12%) i es va registrar un increment del 6,8% en les vendes de productes tradicionals com les panades, cocarrois, rubiols i ensaïmades.