Turisme
Economia27/12/2023

Calvià incrementa un 42% el pressupost per a promoció turística el 2024

També han canviat el nom de la Fundació Calvià 2004, que passa a denominar-se Fundació Calvià 365

PalmaL'Ajuntament de Calvià ha incrementat un 42% el pressupost per a la promoció turística del municipi per a l'any 2024 fins a assolir gairebé 1,8 milions d'euros. La intenció del pla estratègic per a l'any vinent és la potenciació de la marca Calvià, l'ampliació d'esdeveniments esportius, culturals i gastronòmics, la ruptura de la corba d'estacionalitat i l'aposta pel turisme MICE (reunions, incentius, conferències i esdeveniments). Per això, també han canviat el nom de l'antiga Fundació Calvià 2004, que passa a denominar-se Fundació Calvià 365.

Segons han informat aquest dimarts, el patronat de la Fundació, que està integrat per representants de les associacions hoteleres d'Illetes - Cas Català, Peguera, Cala Fornells, Portals, Bendinat, Palmanova, Magaluf i Santa Ponça, ha aprovat el canvi de denominació, el nou pressupost i els eixos d'acció i promoció turística per a l'any que ve. El pressupost, d'1.784.858 euros, es divideix en tres partides: gestió (264.517 euros, un 15% més); promoció i branding (239.659 euros amb un increment d'un 13%) i esdeveniments (un 72% més per assolir els 1.280.632 euros).

Cargando
No hay anuncios

El batle de Calvià, Juan Antonio Amengual, ha assenyalat que el principal objectiu del pla estratègic passa per "rellançar i desenvolupar la marca Calvià". Per això, segons ha dit, es reforça "la presència en fires i esdeveniments professionals, la col·laboració amb agències de comunicació estrangeres i la captació de periodistes especialitzats del sector als mercats emissors". D'aquesta manera, Calvià pretén aconseguir la ruptura de la corba d'estacionalitat més enllà de l'estiu.

Cargando
No hay anuncios

Sobre l'augment de la partida destinada a esdeveniments, Amengual ha explicat que s'incrementa el nombre d'esdeveniments esportius, alguns de caràcter internacional, com la Challenge Peguera, culturals i gastronòmics fora de temporada. "Aprofitarem que a Calvià tenim quatre estrelles Michelin. Això s'ha de fer valer i ensenyar al món tot allò que podem oferir", ha dit. Segons el primer edil, els esdeveniments a la destinació es focalitzen en els mesos de març, abril, octubre i novembre perquè el sector pugui fer el tancament més tard i avançar l'obertura.

Per part seva, la secretària de la fundació, María del Carmen Peñas de Haro, ha anunciat la inclusió de Calvià com a municipi consorciat a Traveller Made-Serandipians, un conglomerat de consellers de viatges de luxe del món amb més de 300 agències i presència a 60 països. "Ha estat una llarga negociació, però ho hem aconseguit, ens han acceptat", ha dit, i després ha afegit: "A partir del gener posam en marxa amb ells un pla de màrqueting per posicionar Calvià com a destinació de luxe".