Un film que han vist 6 milions de filipins

‘El cadáver de Anna Fritz’, opera prima d’Hernández, viu un boom en 15 dies

C. Ros
27/02/2016

PalmaNo passen més de 10 minuts sense que algú escrigui el nom d’Anna Fritz a Twitter. El cadáver de Anna Fritz o, en anglès, The corpse of Anna Fritz, la primera pel·lícula del mallorquí Hèctor Hernández Vicens, s’ha convertit en tot un fenomen de masses a les Filipines. Des del mes de febrer l’han vista més de 6 milions de filipins en descàrregues il·legals. A més, el Facebook del film és ple de posts en tagal, l’idioma que també predomina al seu TL de Twitter. El director, els actors i la resta de l’equip no surten de l’astorament, alhora que es mostren impotents per aturar el pirateig.

S’ha de tenir en compte que, segons dades del Ministeri de Cultura, quan es va estrenar a Espanya, al Festival de Sitges i a les sales de cinema, el passat 30 d’octubre, només unes 9.000 persones varen veure El cadáver de Anna Fritz, i es recaptà un total de 36.000 euros.

Cargando
No hay anuncios

Una història sobre la perversitat

Hèctor Hernández conta que quan cursava tercer de BUP a un institut de Palma varen discutir a classe sobre la notícia d’un zelador d’hospital que havia violat un cadàver: “Jo cercava una història amb personatges arrossegats pels seus instints més primitius i vaig recordar aquella història. Em demanava què li degué passar pel cap al celador en adonar-se que la seva família, amics, coneguts i la resta del món sabria que era un necròfil”.

Cargando
No hay anuncios

Amb guió escrit per Hèctor Hernández i Isaac P. Creus, la pel·lícula comença quan Anna Fritz, una actriu jove i famosa interpretada per Alba Ribas, és trobada morta i duita al dipòsit de cadàvers d’un hospital, en el qual treballa com a zelador Pau (Albert Cambó), que fa una fotografia de l’actriu i l’envia als seus amics Ivan (Christian Valencia) i Javi (Bernat Saumell) que es desplacen al dipòsit per contemplar el cos nu de l’actriu. “Llavors es desperten els seus instints més bàsics. Si la posseeixen, ningú no ho sabrà, i ho fan sense pensar que estan baixant a un infern del qual els serà molt difícil sortir”, resumeix Hèctor Hernández.

Rendibilitzar la fama

Cargando
No hay anuncios

El director d’ El cadáver de Anna Fritz confessa que aquest boom que viu la pel·lícula a les Filipines, on fins i tot se n’han fet samarretes, els ha agafat desprevinguts. “Els actors s’han fet súper famosos, ens asseguren que tothom coneix els nostres noms. Ara el problema és saber com podríem treure rendibilitat a aquesta popularitat i també com evitar que l’allau de descàrregues il·legals a les Filipines no sigui contraproduent per a la versió en DVD, que s’està venent bé i ja es troba a 17 països. Ens trobam en una situació estranya, perquè per altra banda ens satisfà molt que la pel·lícula tengui tant seguiment”.