Mecenatge
Cultura 20/10/2022

Premi Impulsa Cultura per a Muntem un Festival, una proposta adreçada als adolescents

En la gala de la Fundació Catalunya Cultura, Abacus Cooperativa és reconeguda amb el guardó Empresa Cultura

2 min
Maite Esteve (directora de la Fundació Catalunya Cultura), Ventura Barba (CEO del Sónar), els quatre representants de Muntem un Festival, Ana Vallés (presidenta de Sorigué), Mar Alarcón (vicepresidenta de Foment del Treball) i Marcel Marata (director del Festival Itinera), al Teatre de Sarrià.

BarcelonaMuntem un Festival, un projecte adreçat a adolescents d’instituts públics de Barcelona, ha rebut aquest dijous el Premi Impulsa Cultura que atorga la Fundació Catalunya Cultura i que està dotat amb 10.000 euros i una obra de l’artista Musa71. El jurat ha valorat "el seu impacte doble", perquè “estimula l’equilibri de l’hemisferi dret i esquerre, l’emoció i l’emprenedoria, per dedicar-se a un segment de la població, els joves menors d’edat, desatès per l’oferta musical en un moment de formació com a persones i perquè està creant talent per al futur de la indústria, gestors i usuaris”.

En una gala celebrada al Teatre de Sarrià, Marushka Vidovic, fundadora de Muntem un Festival, ha donat les gràcies a la Fundació Catalunya Cultura per obrir-los “els ulls al món empresarial” i a Susana Arias, cap de mediació del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), que “va apostar pel projecte”; fa un mes el Pati de les Dones del CCCB va acollir el Festival BOCA, una de les iniciatives impulsades per Muntem un Festival. Com explica Vidovic, es tracta de “convidar els adolescents a programar música per a gent de la seva edat, de 14 a 19 anys”, un segment de la població “mancat d’oferta cultural” pensada i produïda per ells mateixos. En el cas del Festival BOCA, el va tirar endavant un Consell Jove format per deu adolescents.

Muntem un Festival, fundat el 2016, era un dels deu projectes finalistes de la setena edició del Premi Impulsa Cultura, una iniciativa de mecenatge que vol establir ponts entre el món empresarial i el cultural; d'una banda, dotant els projectes culturals d’eines i recursos per fer-los sostenibles i, de l’altra, intentant atraure l’interès de les empreses pel sector cultural. A més del premi, hi ha hagut dues mencions especials. Una ha sigut per a Vozes, el projecte musical i social que des de fa divuit anys treballa “en barris vulnerables de Barcelona canviant vides”, tal com diu el seu director, Pablo González. L’altra menció l’ha rebut Passenger Tales, una iniciativa de mediació artística que, com explica la fotoperiodista Nuria Prieto, fa servir la fotografia participativa per donar veu a persones migrants del col·lectiu LGTBIQ+ sol·licitants d’asil i de protecció internacional. Els projectes finalistes, inclosos Vozes i Passenger Tales, tindran accés a mentories personalitzades valorades en conjunt en 62.000 euros.

A la gala, presentada per Òscar Dalmau, també s’ha concedit el Premi Empresa Cultura a Abacus Cooperativa, “pel seu compromís, resiliència i aposta per la proximitat en totes les seves iniciatives; per la seva capacitat de divulgació pedagògica, així com per fomentar permanentment el debat entorn de la cultura universal”. El guardó, sense dotació econòmica, l’ha recollit Oriol Soler, director general d’Abacus, de mans d’Ezequiel Giró, president del Grup Giró i membre del jurat del Premi Empresa Cultura.

Ezequiel Giró, president del Grup Giró, lliurant el Premi Empresa Cultura a Oriol Soler, director general d'Abacus.
stats