No te'n perdis ni una

No te'n perdis ni una

Algunes recomanacions culturals per la setmana que ve

La setmana que comença, amb Cati Moyà

Celebraré que s’hagi acabat l’espera i que puguem gaudir de la tercera temporada a HBO Max d’una de les grans sorpreses televisives dels darrers anys, The White Lotus. Cada tongada d’aquesta comèdia creada per Mike White se centra en un complex hoteler on ha tingut lloc un assassinat i on tots els que s’allotgen, milionaris que intenten desconnectar, són sospitosos tant de ser la víctima com el botxí. Aquesta nova temporada se situa a Tailàndia i, en principi, no comptarà amb Tanya McQuoid, personatge gairebé indistingible de l’actriu que li ha donat vida fins ara, Jennifer Coolidge. Tant de bo hagin trobat la manera de fer-la tornar. A partir del 17 de febrer.

Cargando
No hay anuncios

Reservaréun bon lloc a la sala de cinema per retrobar-me amb l’obra d’un cineasta tan original com imprevisible, Nacho Vigalondo,director de pel·lícules com Colossal i Los cronocrímenes. Estrena Daniela Forever, la història d’un jove que per superar la mort de la parella aprèn a controlar els somnis amb l’esperança de retrobar-s’hi. A partir del 21 de febrer.

Em tornaréa trobar amb Amélie Nothomb, escriptora capaç de sacsejar tots els racons de l’ànima humana, gràcies a la darrera traducció que Llibres Anagrama n’ha publicat en català, El llibre de les germanes.

Cargando
No hay anuncios

Visitaréla biblioteca de Lloseta per participar d’una nova sessió del cicle literari Univers Lloseta,que es duu a terme un dissabte cada mes. Aquesta vegada la protagonista serà Aina Ferrer i la xerrada anirà acompanyada d’un tast de vi. Dissabte, 22 de febrer, a les 12 h.

Gaudiréde la unió de dos talents tan inconfusibles com són el de Jota, conegut per haver liderat una de les bandes imprescindibles de final de segle XX, Los Planetas, i el del cineasta Iván Zulueta, director d’una pel·lícula tan inclassificable com Arrebato. Jota serà al teatre Principal d’Inca per presentar Plena pausa, treball discogràfic sorgit de la immersió que realitzà en els arxius de Zulueta, petició de la Filmoteca Española. Divendres, 21 de febrer, a les 21 h.

Cargando
No hay anuncios

La setmana que comença, amb J.A. Mendiola

Aniréa l’Auditori del Conservatori, on la Fundació Studium Aureum oferirà el quart concert de la temporada. Carles Ponseti ha triat un seguit de miniatures poc habituals i signades per alguns dels grans noms de la història de la música. Onze cançons gitanes que va escriure Johannes Brahms, quatre cançons de Moràvia de la collita d’Antonín Dvořák i quatre cançons populars eslovaques de Béla Bartók. Això pel que fa als europeus, mentre que als americans en aquest mapa mundi musical els representaran l’argentí Carlos Gustavino, de qui interpretaran quatre peces indianes i el nord-americà Eric Whitacre, amb cinc cançons d’amor hebrees. Dilluns, 17 de febrer, a les 20.30 h.

Cargando
No hay anuncios

Escoltaré la Simfònica de les Illes Balears a l’Auditori de Manacor, tot i que el dia abans haurà actuat al de Ciutat, on Julia Hagen al violoncel interpretarà la darrera peça del cicle jueu que va compondre Ernest Bloch, amb el títol de Schelomo, Raposòdia hebràica per a violoncel. Completaran el cartell l’obertura de La vera constanza, de Haydn, i La consagració de la primavera, de Stravinski. Divendres, 21 de febrer, a les 19.30 h.

Veuré, al teatre Principal d’Inca, la darrera de les peces de la Trilogia de la Condició Millenial, que amb el títol Els miserables, basada en l’original de Victor Hugo, ha dirigit Miquel Mas Fiol i interpreten Gerard Franch, Mel Salvatierra i Lluís Oliver. Dissabte, 22 de febrer, a les 19 h.

Cargando
No hay anuncios

Passejarépel carrer de Blanquerna per beure i veure les cinc peces d’aquesta darrera edició del Teatre de Barra. En aquesta ocasió no hi ha hagut tema comú, completament lliure, i hi podrem veure en acció des de Luca Bonadei amb Sofia Muñiz, Alexandra Palomo i Salvador Oliva, Pedro Orell i Àlex Tejedor, Laura Andújar i Héctor Seoane i Juanma Palacios i Marian Villalta. Dijous, 20 de febrer, a les 19.50 h.

Seréa Barcelona, on al Gran Teatre del Liceu el prestigiós director artístic Romeo Castellucci ha dramatitzat, juntament amb Piersandra di Matteo, el Rèquiem de Wolfgang Amadeus Mozart, la seva darrera peça, inacabada, i completada pel seu deixeble Franz Xaver Süssmayer, de qui gairebé mai no es parla. Una curiositat engrescadora per aquest nou atreviment, però també per les veus d’Anna Prohaska, Marina Viotti, Levy Sekgapane i Nicola Ulivieri, dirigits per Giovanni Antonini. Dimarts, 18 de febrer, a les 19.30 h.