Música

El Mercat de Música Viva de Vic supera amb bona nota el canvi de format

Els professionals valoren positivament la nova ubicació a l'Atlàntida, i les entrades a tres euros fan que augmenti l'assistència de púbic als concerts de pagament

Xavier Cervantes
17/09/2016

Vic"No estic gaire eufòric, però he de dir que estem molt satisfets", ha dit el director artístic del Mercat de Música Viva de Vic, Marc Lloret. Durant la roda de premsa de valoració del Mercat celebrada aquest dissabte, Lloret ha explicat que "la resposta de professionals i públic ha sigut molt positiva". Entre els 750 professionals de 21 nacionalitats acreditats, preval la idea que el trasllat i la concentració de les activitats a l'entorn de l'Atlàntida en dies feiners (de dimecres a divendres) ha sigut un encert.

"L'Atlàntida és un espai ideal per acollir l'activitat. Permet una proximitat que facilita les trobades i dinamitza la indústria", diu Lloret. Una altra novetat d'aquesta edició ha sigut rebaixar a tres euros el preu de les entrades dels concerts, la qual cosa, segons el director del Mercat, ha fet que creixi el percentatge d'ocupació. Les dades definitives arribaran la setmana que ve, però la percepció de Lloret és que l'augment és considerable. "Fins i tot els concerts amb menys públic n'han tingut més que altres anys", diu. Les actuacions de pagament amb més espectadors han sigut les de Maika Makovski, Gossos, Ara Malikian i Joana Serrat.

Cargando
No hay anuncios

"Saber en quina lliga juguem"

La 28a edició del Mercat es tanca aquest dissabte amb els concerts gratuïts a la plaça Major i el Sucre, on actuaran Quimi Portet, Delafé, Madcon i Dubioza Kolektiv. Pel que fa als concerts de pagament, que es van acabar divendres, la línia artística s'ajusta amb la "voluntat realista" dels últims anys. "El Mercat afavoreix contractacions pensant en quina lliga juguem. No pensem en festivals de 25.000 espectadors ni en grups que mouen grans xifres. Cal tenir clara la dimensió del mercat fomentant propostes viables, que siguin possibles tècnicament i que puguin girar. No té sentit que anem a buscar els cinc agents de Londres que mouen els grups que van als grans festivals", explica Lloret. També és important que siguin propostes atractives i assumibles pels programadors municipals, agents rellevants en la consolidació del teixit musical arreu del territori.

Cargando
No hay anuncios

Durant el Mercat també s'ha presentat el Pla Integral de la Música, impulsat pel departament de Cultura i que ha de servir com a marc permanent d'interlocució entre les administracions i un sector musical especialment atomitzat. El pla, fruit de gairebé dos anys de feina, és un projecte que neix amb la voluntat de ser alguna cosa més que una declaració d'intencions. El propòsit es començar a desenvolupar-lo l'any que ve, i entre els objectius hi ha definir el règim laboral i fiscal del sector i avançar en la redacció d'un conveni col·lectiu.

En aquesta edició del Mercat també s'ha constituït l'Associació de Dones de la Indústria de la Música, presidida per Carme Zapata. Entre altres objectius, l'associació vol "garantir la representació paritària de les dones professionals en les diferents àrees del sector, tant en els òrgans de representació i presa de decisions com en altres àmbits de la indústria de la música". També vol "convertir-se en un canal de diàleg i defensa davant les administracions públiques i institucions privades dels interessos de la dona dins del sector de la música en matèria laboral, salarial, de seguretat social, d'assetjament sexual i d'igualtat d'oportunitats".