L'art electrònic i les disciplines tradicionals dialoguen a Es Baluard

L'exposició 'Faces', que s'inaugura aquest dimarts, es construeix a partir de peces de la col·lecció 'BEEP' d'Art Electrònic juntament amb obres del fons del museu

Tocar, cridar, deixar-se escanejar el rostre o la retina és possible a l'exposició que Es Baluard inaugura aquest dimarts en el marc de la programació del seu 15è aniversari. 'Faces' estableix un diàleg entre la Col·lecció BEEP d'Art Electrònic i diverses peces del fons del Museu. D'aquesta manera, tècniques tradicionals com la pintura o la fotografia s'exposen amb obres d'art electrònic, instal·lacions interactives i net-art.

La mostra inclou 53 obres de 39 artistes, 16 de les quals són de la col·lecció 'BEEP', 31 d'Es Baluard i sis obres convidades de quatre artistes. Ha estat comissariada per Roberta Bosco i Stefano Caldana i inclou obres des d'un Modigliani, la peça més antiga datada de 1910-1911, fins a una escultura interactiva de Solimán López del 2017. Des de Picasso i Joan Miró fins a Alberto García-Alix, Pep Bonet o Toni Catany. Jaume Plensa dialoga amb Antoni Miralda. Marina Abramóvic, Daniel Canogar, Pilar Albarracín o Marcel·lí Antúnez, entre d'altres, que ocupen la planta principal del museu.

La comissària de la mostra, Roberta Bosco, ha assenyalat que han establert un "diàleg obert, horitzontal, transversal, amb obres de diferents èpoques i disciplines, així com diferents en la seva gènesi plàstica". L'aproximació l'han feta, a més de des del punt de vista de la història de l'art, des d'una visió antropològica, i d'aquí el títol de 'Faces'. El retrat és, segons la comissària, l manera "com ens representam i com ens veuen" i permet veure "com va canviant la societat i la manera en què aquesta es percep".

La directora d'Es Baluard, Nekane Aramburu, ha destacat la importància de "repensar dins un museu què són els rostres i què volen transmetre en l'època actual de "selfies' i xarxes socials".

La mostra es podrà visitar fins al 29 de setembre del 2019.

EDICIÓ PAPER 14/09/2019

Consultar aquesta edició en PDF