MANACOR
Balears 24/10/2013

Un nou polígon per canviar l'entrada a la ciutat

La primera fase posarà 70.000 metres quadrats de sòl nou a Manacor

Joan Sitges
2 min
Un nou polígon per canviar l'entrada a la ciutat

Manacor.L'Ajuntament de Manacor està disposat a posar ordre a una de les principals entrades a la ciutat i "es desenvoluparan els dos polígons de serveis que hi ha a banda i banda de la carretera", explicà ahir el batle, Antoni Pastor (Coalició per Manacor). D'aquesta manera, es "pretén canviar l'aspecte de l'entrada al nucli urbà des de Palma i, a més, posar uns 70.000 metres quadrats de sòl de serveis a disposició del mercat", va manifestar Pastor.

Tot i que està previst que en futures fases també s'actuarà en altres zones del traçat urbà de l'antiga carretera Palma-Artà, les obres començaran a l'entrada a la ciutat des de Palma. La principal àrea on s'actuarà serà el tram comprès entre el supermercat Hiper Centro i la residència de persones majors, però també hi haurà obres a l'altra banda de la carretera.

El desenvolupament d'aquests polígons de serveis consistirà a delimitar solars d'uns 1.000 metres quadrats, construir els carrers i dotar-los de clavegueram, aigua i llum. Tot plegat no ha de suposar cap despesa pública perquè, segons Pastor, "són els propietaris els que pagaran les obres i l'Ajuntament només fa de promotor, que vol dir que coordinam el projecte".

Per què ara?

Els terrenys que ara es desenvolupen com a polígon de serveis són urbans des de fa més de trenta anys. Tot i que a la pràctica no n'existia cap, moltes naus s'hi construïren amb llicències provisionals i en uns terrenys teòricament sense aigua ni llum. Ara, però, ja no es concedeixen permisos provisionals i sense aquesta actuació seria legalment impossible construir-hi noves naus.

Fins ara la principal trava per desenvolupar els polígons era la falta d'acord entre els propietaris. I és que per delimitar els solars i dotar-los de serveis s'ha de cedir el terreny on construir els carrers i s'han d'aportar doblers per pagar les obres. Els propietaris, però, mantenien divergències en aquest punt.

La Llei 7/2012, coneguda com la llei Company, pretén posar traves als polígons que no s'hagin urbanitzat i per això "fa un any els propietaris acudiren a l'Ajuntament per presentar el projecte i evitar que la classificació del sòl davallàs d'urbà a urbanitzable", explicà Antoni Pastor. Així, segons el batle, "el que pretenem com a Ajuntament és adequar millor l'entrada a la Manacor des de Palma i, alhora, eliminar traves a un projecte urbanístic que és privat però que pretén posar més sòl a disposició de les empreses i ajudar a reactivar l'economia".

stats