Els docents volen aturar Antoni Camps

Presenten una denúncia per un presumpte delicte contra l'exercici del dret de vaga

Un grup de professors de l'IES Joan Ramis de Maó interposarà els propers dies, en representació de la comunitat docent, una denúncia contra el diputat del PP Antoni Camps per un presumpte delicte contra l'exercici del dret de vaga, coaccions i amenaces. Ahir en realitzaren els primers tràmits al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Maó.

L'origen cal cercar-lo en la carta publicada pel parlamentari el dia abans de l'inici de la vaga, en què advertia que allò "positiu" de l'aturada seria saber "amb noms i cognoms quins professors estan preocupats pel futur dels nostres fills i quins, per contra, juguen amb els alumnes per aconseguir objectius polítics".

L'advocada Cristina Gómez, que n'ha assumit la representació, veu en les paraules de Camps "tots els ingredients" perquè la denúncia prosperi i no sols pel que diu, sinó pel context en què ho fa. "La carta la signa un membre del partit que governa a les Illes i es publica el dia abans de la vaga amb tres directors expedientats", esgrimia ahir la lletrada per deixar constància de la dimensió intimidatòria de l'escrit.

Per la seva banda, Miquel Maria, un dels promotors d'aquesta denúncia, advertia que aquest cop el diputat menorquí havia "creuat la línia vermella, passant dels insults habituals a les amenaces", i reparava en el fet que ja hi havia massa gent cansada de les seves maneres. "Ens hem sentit també amb el deure de canalitzar aquesta demanda social", remarcava respecte d'aquesta qüestió.

Recaptació de fons

Per fer front a les despeses, els professors del Joan Ramis i Ramis, amb el suport de l'Assemblea de Docents, han posat en marxa una campanya de recaptació de fons a través de totsuma.cat, amb la qual esperen aconseguir en 25 dies els 3.500 euros necessaris. El sobrant de les donacions es destinarà a la caixa de resistència. Ahir a darrera hora ja s'havia assolit quasi el 60% de l'import.

EDICIÓ PAPER 13/07/2019

Consultar aquesta edició en PDF