Les autopistes d'Eivissa, de camí a la Fiscalia

El Parlament va aprovar ahir les conclusions de la comissió d'investigació

Una passa més cap a la Fiscalia. El Parlament va aprovar ahir dimarts les conclusions de la Comissió d'investigació de les autopistes d'Eivissa, un mes després que ho fes la mesa de la Cambra. Els vots a favor van ser de MÉS per Mallorca, MÉS per Menorca, el PSIB, Podem i Gent per Formentera, mentre que el PP hi va votar en contra (ja havia presentat el seu vot particular a la comissió) i El Pi s'hi va abstenir. 

Deu anys després de la finalització de la construcció de les carreteres de l'Aeroport i de Sant Antoni de Portmany, ha quedat demostrat gràcies als testimonis, als informes presentats i als documents públics, a més de l'auditoria feta per Gerens Hill l'any 2010, que les irregularitats en la contractació, l'execució i la gestió de les autopistes no eren només sospites sinó que estan fonamentades. 

Les que s'han definit com "les autopistes més cares del món" (el quilòmetre construït costa entre dos i tres milions a l'Estat espanyol i a Eivissa arriba als 26 milions d'euros el mateix tram) acabaran a la Fiscalia Anticorrupció i davant l'Audiència Nacional, concretament al jutge que investiga la trama Púnica.

Els sobrecostos, les irregularitats en els informes, les concessions a les empreses i les expropiacions són algunes de les raons que van portar el Parlament a formar la comissió el juny de l'any passat.

L'exdirector d'Obres Públiques del Govern Carlos Jover, l'exconsellera d'Obres Públiques Mabel Cabrer i l'expresident Jaume Matas són presentats com a principals responsables polítics de les decisions que es vinculen a bona part dels sobrecostos, juntament amb altres dirigents del Partit Popular que van assumir "el control de tot el procés" de les carreteres de l'illa. 

EDICIÓ PAPER 04/07/2020

Consultar aquesta edició en PDF