FIRA DE TURISME INTERNACIONAL

El Govern cerca a Fitur "l'equilibri entre activitat turística i entorn fràgil"

L'objectiu, diu Francina Armengol, és consolidar un model econòmic que faciliti "més ocupació, de més qualitat i més estable" i una major "cohesió social"

La presidenta de les Illes Balears, Francina Armengol, ha anunciat aquest dimecres a la fira de turisme internacional Fitur que el Govern treballa des de fa mesos “en una estratègia de turisme sostenible per establir un equilibri entre l’activitat turística i un entorn fràgil, com és el de les Illes”, i així consolidar un model econòmic que faciliti “més ocupació, de més qualitat i més estable” i una major “cohesió social”.

Armengol ha destacat la importància del mercat espanyol per a les Illes Balears, “que representa el tercer en importància”, després del mercat alemany i el britànic, i una certa tendència a “visitar més les Illes durant els mesos d’estiu”.
 
“Aquesta circumstància –ha asseverat la presidenta– ens anima a impulsar una promoció de la destinació cap a aquest mercat, centrada en la temporada mitjana i baixa, amb productes atractius com ara la nostra cultura, la gastronomia o l’esport”. I reforça també “algunes de les reivindicacions que hem traslladat a l’Estat, com és el cas de la rebaixa de les taxes aeroportuàries en temporada baixa, la qual cosa beneficiaria especialment el turisme interior”

Palma

Ciutat, destinació de congressos

Allargar la temporada turística als mesos d’hivern, millorar la connectivitat de Palma amb els principals mercats europeus i l’impuls de la capital balear com a destinació de congressos són les línies estratègiques de l' Ajuntament de Palma amb vista al 2017. 

La imminent obertura del palau de congressos de Palma serà objecte aquest dijous d’una presentació exclusiva a Fitur 2017 per part de l’Ajuntament de Palma i Melià Hotels International, adjudicatària del concurs de gestió en règim de lloguer d’aquesta important infraestructura pública, informa Cort en un comunicat. El batle de Palma, José Hila, ha assenyalat aquest dimecres a Fitur que “el nostre gran repte el 2017 és potenciar Palma com a destinació de congressos”.

El batle i la regidora de Turisme, Joana Maria Adrover, han mantingut al llarg del matí contactes amb diversos mitjans estatals i estrangers interessats en la tasca que es fa des l’àrea de Turisme, Comerç i Treball per "fer de Palma una destinació capdavantera en el segment MICE (turisme de negocis, congressos i incentius)". "La nostra ciutat té tots els elements necessaris per esdevenir un nou focus important d’atracció d’aquest tipus d’oferta, que ens permetria allargar la temporada els mesos centrals d’hivern", ha dit José Hila.

Quant a la connectivitat de la capital balear amb els mercats emissors tradicionals, Adrover ha recordat les dades publicades recentment per AENA. L’informe esmentat destaca l’increment de prop d’un 6% el desembre passat i d’un 4% aquest mes gener. Unes dades "suportades pel bon comportament del mercat espanyol, britànic i alemany, i l’increment de places aèries en els mercats nòrdics".

Menorca

Més turisme, millor economia familiar

Captar l'interès dels potencials turistes perquè aquests visitin Menorca més enllà dels mesos d'estiu. Amb aquest objectiu ha viatjat la presidenta del Consell de Menorca, Maite Salord, a Madrid per assistir a la inauguració de Fitur. La representació institucional del Consell l'ha completada el director insular de Promoció Turística, Isaac Olives.

Salord ha explicat que "assistim a la fira internacional del turisme amb un doble repte. Primer de tot, allargar la temporada i aconseguir que vinguin més turistes fora dels mesos d'estiu. L'any passat, el 2016, va ser un any d'inflexió, després d'aconseguir superar el mig milió de turistes els mesos de primavera i tardor". A més a més, la presidenta del Consell ha reiterat un dels altres objectius en l'àmbit institucional: "augmentar la rendibilitat turística i que aquesta repercuteixi en la millora del mercat laboral i en l'economia familiar dels menorquins". A propòsit d'això, Maite Salord insisteix que "estam treballant des del Consell per aconseguir una bona temporada turística. Mentre que ja hem recopilat bons indicadors en altres fires com la de Londres i París, és a Fitur on podrem fer-nos una idea més aproximada del comportament que tindran els mercats enguany".

Salord ha aprofitat la visita a la fira de turisme internacional per reunir-se amb el president de la patronal hotelera espanyola,  Juan Molas. D'altra banda, la Fundació Foment del Turisme i l'associació gastronòmica cultural Fra Roger han realitzat un 'showcooking' i una degustació de la salsa maonesa. La gastronomia és, juntament amb el patrimoni cultural i l'esport, un dels principals eixos amb els quals  Menorca pretén seduir tots aquells potencials turistes d'hivern.

Evissa

Referent turístic esportiu el 2017

Aquest dimecres el Consell d'Eivissa ha presentat el calendari esportiu d'Eivissa 2017 a Fitur, on la presentadora i atleta, Mónica Martínez, ha donat a conèixer les principals novetats d'enguany.

El director insular de Turisme i president del Consell, Vicent Torres, ha arrencat l'acte fent referència al fet de desestacionalizar la temporada gràcies al calendari esportiu que planeja l'illa per enguany.

Formentera

Més protecció per a la posidònia

Formentera també promocionarà a la fira els seus esdeveniments esportius i culturals, que any rere any s’han anat consolidant, "en la pro i posttemporada per atraure turisme fora dels mesos de temporada alta". Una promoció que s’emmarca dins la temàtica comuna present a l’estand de les "Illes Balears millor a l’hivern". A la presentació oficial de les Illes prevista per dijous a les 12.00 hores, Formentera mostrarà el nou vídeo promocional del 2017 i “anunciarem un nou projecte mediambiental relacionat amb la protecció de la posidònia”, ha dit la consellera de Turisme, Alejandra Ferrer. 

EDICIÓ PAPER 25/05/2019

Consultar aquesta edició en PDF