TRIBUNALS

El Govern interposarà una demanda contra el barber de la plaça del Progrés

L'Advocacia de la Comunitat Autònoma considera que el polèmic cartell que Bob Van den Hock té a la façana suposa "un ús vexatori de la imatge de la dona"

El Consell de Govern celebrat aquest divendres ha autoritzat, a proposta de la Conselleria de Presidència, l' Advocacia de la Comunitat Autònoma a interposar una demanda d'acció de cessació per publicitat il·lícita, en nom de l' Institut Balear de la Dona, contra la "retolació sexista" de la barberia situada al número 7 de la plaça del Progrés de Palma. És a dir, es requerirà al barber per a que retiri el rètol polèmic.

La direcció de l'Advocacia ha sol·licitat l'autorització per presentar la demanda davant el Jutjat Mercantil de Palma després de rebre un ofici de l'Institut Balear de la Dona, que adjuntava una acta aixecada per la inspecció de Consum a la barberia, propietat del ciutadà holandès Bob Van den Hock, dia  3 de novembre.

Al polèmic rètol s'indica que els homes i els cans poden entrar a l'establiment, però no les dones. Van den Hock, en declaracions a l' ARA Balears, va qualificar la polèmica de "teatre" i va anunciar que no pensa llevar el cartell, encara que el Govern emprengui accions legals.

El Govern ha requerit, en diverses ocasions, la retirada del rètol al barber. Indicació que en un principi va obeir, per, al cap d'uns dies, tornar a col·locar-lo al seu lloc. Segons ha explicat a aquest digital, el seu advocat li va dir que "podria estar tranquil".

La consellera de Presidència, Pilar Costa, ha explicat en roda de premsa que "el Govern vol deixar palès que actuarà de forma contundent en casos com aquest. Costa ha explicat que, a hores d'ara, s'han adherit al pacte social contra la violència masclista un total de 2.268 persones i 150 entitats, entre ells

La Llei 34/1988 general de publicitat estableix a l'article 3 que s'entén, per publicitat il·lícita, la que atempta contra la dignitat de la persona o vulnera els valors i els drets reconeguts a la Constitució espanyola. I afegeix que "s'entenen inclosos en la previsió anterior els anuncis que presenten la dona de manera vexatòria o discriminatòria, bé utilitzant particularment i directament el seu cos o parts d'aquest com a simple objecte desvinculat del producte que es pretén promocionar, bé amb la seva imatge associada a comportaments estereotipats que vulnerin els fonaments del nostre ordenament i coadjuvant a generar la violència a què fa referència la Llei Orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de protecció integral contra la violència de gènere".

EDICIÓ PAPER 17/02/2019

Consultar aquesta edició en PDF