Balears 13/09/2013

CEIP Francesc d'Albranca

2 min
ghfhd

Com ja haureu vist o ja sabreu, aquest nou curs no ha començat amb normalitat.

Els fets que s'han succeït els darrers mesos i l'actitud de la Conselleria que només sembla disposada a imposar un programa que no és compartit pels professionals, ni per gran part de la Comunitat educativa fins i tot passat per damunt de la justícia (la qual havia paralitzat el calendari d'aplicació) no ens deixen gaire opcions, i hem decidit en l' Assemblea de docents, secundar els tres primers dies de vaga indefinida.

A tots noltros, els i les mestres ens dol molt haver de molestar els alumnes i les famílies amb una vaga, i més a principi de curs. Però estem indignats i molt preocupats per la situació. No és un caprici, sinó una qüestió de dignitat com a col·lectiu professional, per la manera com se'ns ha tractat i se'ns tracta.

Els principals motius que ens obliguen a seguir la vaga són

1. Actitud prepotent i sense diàleg de la Conselleria:

Han expedientat tres directors com a recurs a la por.

No valoren les propostes dels consells escolars.

Ignoren les reivindicacions d'experts, de col·lectius de professionals, dels estudiants i de les famílies.

Ignoren la suspensió cautelar per part de la justícia.

Compartim la filosofia d'augmentar les hores d'anglès i castellà (segons el contexte),

2. Manca de rigor pedagògic per aplicar el TIL.

però no la manera com s'ha volgut imposar aquest nou sistema. La manca de recursos i formació dels mestres fa difícil la seva aplicació. No existeix cap estudi sobre la disponibilitat de professorat capacitat per a la implantació de la llengua estrangera com a llengua d'ensenyament-aprenentatge. De fet, el nou decret ja contempla la possibilitat de la presència de l'anglès sigui purament testimonial. I encara és més, també contempla la opció de no aplicar el model trilingüe, és a dir, que les llengües d'ensenyament-aprenentatge siguin només el castellà i el català, la qual cosa suposa un augment d'hores en castellà, en detriment a l'esforç que s'ha fet en relació a la normalització de la llengua catalana.

Una llengua s'aprèn quan és necessària per a la comunicació; per tant, és evident que s'hauria d'apostar per una nova metodologia recolçada amb més recursos humans i econòmics.

Al nostre centre, CEIP Francesc d'albranca, no hem hagut d'aplicar el TIL, ja que des de fa un any som centre plurilingüe. Es tracta d'un pla pilot que es va iniciar el curs passat i que permet que cada centre presenti el seu projecte plurilingüe a partir de la seva realitat (mestres formats en anglès, ràtios, context social,...) és un pla molt més racional.... ens demanam, per què no s'han limitat a anar implantant aquet Pla de manera progressiva i amb l'acord de tota la comunitat eduativa de cada centre?

Per què no ha esperat la Conselleria a obtenir i valorar els resultats dels centres que es van adscriure al Pla Pilot d'Ensenyament plurilingüe i que havien de servir per valorar si el trilingüiisme s'havia d'estendre, i com, a la resta de centres de les Illes Balears. Per què tanta pressa?

Assemblea de Mestres Ceip Francesc d'Albranca des Migjorn Gran.

stats